Nagrody zostaną wręczone w ogólnopolskim konkursie dla mediów „Słowa dla innowacji" organizowanym od 2011 r. z inicjatywy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jest on adresowany do autorów popularyzujących tematykę innowacyjności oraz działania w tym zakresie realizowane przez sfery nauki i biznesu. W konkursie mogą uczestniczyć dziennikarze prasowi, radiowi, telewizyjni oraz publikujący na ekonomicznych portalach internetowych. Warunkiem wzięcia udziału jest wyemitowanie materiału nie później niż 12 miesięcy przed terminem zgłoszenia.

Nabór wniosków do trzeciej edycji konkursu zakończył się 15 czerwca. Do oceny jury, w którego składzie jest też m.in. przedstawiciel „Rzeczpospolitej", nadesłano 35 materiałów. Znalazły się wśród nich artykuły z prasy i Internetu, reportaże radiowe i audycje telewizyjne opublikowane i wyemitowane w mediach ogólnopolskich, regionalnych i branżowych. Są to m.in. artykuły o zegarach pulsarowych, wynalazkach z branży informatycznej i patentach, reportaże radiowe i telewizyjne o nowatorskich badaniach w dziedzinie onkologii i okulistyki. Od pierwszej edycji konkursu zdecydowaną większość stanowią artykuły prasowe. Tak jest i tym razem.

Rozstrzygnięcie III edycji konkursu nastąpi 11 września podczas gali w warszawskim Centrum Prasowym Foksal. Zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe, w tym nagrodę główną o równowartości 5 tys. zł oraz wyróżnienia o wartości 2,5 tys. zł każde.

Honorowym patronem konkursu „Słowa dla innowacji" jest minister gospodarki. Konkurs jest elementem kampanii promocji postaw proinnowacyjnych „Świat potrzebuje twoich pomysłów" realizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. – W PARP bardzo wyraźnie dostrzegamy potrzebę promowania i wspierania działań innowacyjnych. Innowacje są bowiem kluczowym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw i organizacji, budują konkurencyjność gospodarki całego kraju – mówi „Rz" Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

– Dziennikarzy postrzegamy jako naszych partnerów w promowaniu innowacyjności, tak aby wiedza o innowacjach była dostępna nie tylko dla specjalistów i ekspertów, ale także dla całego polskiego społeczeństwa – dodaje.