Rz: Jako prezes Korporacji Absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie kieruje pan organizowanym przez nią od 2008 roku konkursem Laury Magellana. Jaki jest jego cel?
Marek Dworak:
Przyświecają nam dwie idee. Pierwsza to promowanie tzw. postawy magellanowskiej, czyli swoistego wizjonerstwa w biznesie, a druga to promocja wybitnych absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ponadto wybierając współczesnych Magellanów szukamy osób charakteryzujących się wytrwałością w prowadzeniu działalności gospodarczej, które za pośrednictwem tego konkursu chcemy promować. To ważne, szczególnie teraz, w dobie spowolnienia gospodarczego.
To już piąta edycja konkursu. Znalazł on swe miejsce na rynku? Nie da się ukryć, że jest wiele podobnych inicjatyw.
Konkursów gospodarczych jest niewątpliwie wiele, szczególnie w stolicy. Laury Magellana to jednak konkurs unikatowy, gdyż organizowany przez korporację absolwentów jednej uczelni i ich promujący – takiego nie ma w naszym kraju. Poza tym, jest to jeden z nielicznych, jeśli nie jedyny, znaczący konkurs, którego gala odbywa się na południu Polski, w Krakowie. Jestem przekonany, że promocja odpowiedzialnego biznesu, również w wydaniu regionalnym czy nawet lokalnym ma duży sens.