Reklama

Podcast „Pałac Prezydencki”: Kto zaskoczy w wyścigu prezydenckim? Pośrodku duopolu jest "potworny bałagan"

W trzecim odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” Michał Kolanko rozmawia z Marcinem Dumą, prezesem pracowni badawczej IBRIS, o nadchodzącej kampanii prezydenckiej. Analizują przygotowania głównych partii, możliwy wpływ na kampanię wyborów w USA oraz szanse na pojawienie się trzeciej siły w wyścigu o Pałac Prezydencki.

Publikacja: 21.10.2024 08:00

Marcin Duma, Szef IBRIS

Marcin Duma, Szef IBRIS

Foto: podcasty.rp.pl

Co zdominuje kampanię prezydencką w 2025 roku? Marcin Duma podkreśla, że kandydat na prezydenta w obecnych warunkach „musi być wiarygodny w kwestii bezpieczeństwa”, najlepiej być kojarzony z tymi sprawami oraz posiadający w oczach wyborców kompetencje w zarządzaniu. 

Ekspert analizuje także możliwy wpływ wyniku wyborów w USA na nastroje wyborców w Polsce. Wygrana Donalda Trumpa mogłaby wzmocnić prawicową retorykę, natomiast zwycięstwo Kamali Harris „byłoby optymalnym scenariuszem dla Trzaskowskiego”. Jak to może wyglądać pod względem narracji obydwu głównych sił? - Wygrana Donalda Trumpa to dowód na to, że prawicowy populizm wciąż zachowuje zdolność wygrywania, a wygrana Kamali Harris pokazałaby, że populizm prawicowy nie ma powrotu – taki scenariusz przedstawia Duma.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
PO, Nowoczesna i Inicjatywa Polska się zjednoczyły. Tusk: Dobro zwycięża zło, ale musi być silne
Polityka
Współpraca PiS i Konfederacji, ale bez Kaczyńskiego i Morawieckiego? Znamy zdanie Polaków
Polityka
Sikorski o „bredniach” Kaczyńskiego i „wielkoruskim imperializmie”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Sondaż: Której partii Polacy najbardziej nie chcieliby zobaczyć w przyszłym Sejmie?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama