Skorzystanie z ulgi na sponsoring zależy od przeznaczenia zysku

W odniesieniu do ulgi na sponsoring istotne jest to, aby zysk wypracowany ewentualnie przez klub sportowy został przeznaczony na działalność statutową klubu, związaną ze sportem, nie zaś podlegał podziałowi pomiędzy wspólników.

Publikacja: 27.05.2024 04:30

Skorzystanie z ulgi na sponsoring zależy od przeznaczenia zysku

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 19 marca 2024 r. (I SA/Gl 1025/23).

Podatnik jest spółką akcyjną, którą łączą umowy sponsoringowe z klubami sportowymi. Według aktów założycielskich „kluby” prowadzą działalność w zakresie sportu i działalność gospodarczą nieprowadzoną w celu osiągnięcia zysku. Według statutów walne zgromadzenie może przeznaczyć zysk netto klubu na dywidendę dla akcjonariuszy, pozostałe kapitały i fundusze oraz inne cele. Spółka każdorazowo przed skorzystaniem z ulgi na sponsoring zwraca się do klubów o oświadczenie czy zyski zostały przeznaczone na dywidendę dla akcjonariuszy. Gdy kluby oświadczą, że zyski nie zostały wypłacone akcjonariuszom, spółka chce korzystać z ww. ulgi.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?