Za przychylność influencera będzie osobna danina

Licencja typu "końcowy użytkownik" nie stanowi należności od których trzeba pobierać podatek u źródła. Jednak dotyczy to przypadków, gdy nie ma możności kopiowania, rozpowszechniania, czy dalszego udostępniania wytworów innym.

Publikacja: 20.12.2023 02:00

Za przychylność influencera będzie osobna danina

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła spółki z branży modowej. We wniosku o interpretację wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży oraz obuwia poprzez sklepy stacjonarne oraz stronę internetową. Aktualnie zawiera umowy o współpracę z polskimi, jak i zagranicznymi agencjami, które nie są z nią powiązane. Te współpracują natomiast bezpośrednio z osobami publicznymi prowadzącymi profile w mediach społecznościowych tzw. influencerami.

Spółka tłumaczyła, że taka współpraca będzie miała charakter reklamowy. Z założenia ma bowiem zwiększyć zainteresowanie produktami oferowanymi przez spółkę, a jej przebieg będzie opierał się na usługach agencji.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara