Fiskus nie musi mieć papierowej faktury

Firma może zeskanować dokumenty i faktury i przechowywać je w wersji elektronicznej. To wystarczy do rozliczenia podatkowych kosztów.

Publikacja: 14.07.2023 02:00

Fiskus nie musi mieć papierowej faktury

Foto: Adobe Stock

Takie są wnioski z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 4 lipca 2023 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.110.2021.9.S.KW).

Wystąpiła o nią spółka z o.o. działająca w branży medycznej. Zajmuje się produkcją urządzeń oraz tworzeniem innowacyjnych rozwiązań laboratoryjnych. Nabywa różnego rodzaju towary i usługi. Od dostawców dostaje zarówno elektroniczne, jak i papierowe faktury. Te drugie, zgodnie z obowiązującą w firmie procedurą, są skanowane i archiwizowane w formie elektronicznych plików w formacie pdf. Jednocześnie każdorazowo wersja papierowa jest przesyłana i przechowywana w oryginalnej postaci w archiwum.

Pozostało 80% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?