Usługi promujące spółkę przejmowaną mogą być związane z działalnością spółki przejmującej

Darmowe usługi, których celem jest m.in. promocja produktów spółki, która ma zostać w przyszłości przejęta, mogą być traktowane jako związane z działalnością gospodarczą podatnika planującego przejęcie. W konsekwencji, nieodpłatne świadczenia udzielane w ramach takich działań marketingowych nie podlegają VAT.

Publikacja: 12.04.2023 02:00

Usługi promujące spółkę przejmowaną mogą być związane z działalnością spółki przejmującej

Foto: Adobe Stock

Takie stanowisko wyraził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indy- widualnej z 20 stycznia 2023 r. (0114-KDIP1-1.4012.681. 2022.1.MM).

Zgodnie z przepisami ustawy o VAT, co do zasady, opodatkowaniu podlega odpłatne świadczenie usług. Za opodatkowane VAT mogą być również uznane m.in. usługi świadczone nieodpłatnie, jeśli nie są związane z działalnością gospodarczą podatnika. Aby zatem ocenić, czy nieodpłatna usługa rodzi konsekwencje na gruncie VAT, należy ustalić czy taki związek występuje. W praktyce można go zidentyfikować przede wszystkim wtedy, gdy darmowe świadczenie jest realizowane w ramach inicjatyw o charakterze promocyjnym i marketingowym.

Pozostało 88% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?