Reklama
Rozwiń
Reklama

Tomasz Terlikowski: Chrześcijaństwa – siła nonkonformizmu

Jeśli jest w obecnym świecie jakaś rzeczywiście nonkonformistyczna siła społeczna, to nie jest nią ani współczesna lewica, ani neoliberałowie, ani – żal to powiedzieć – konserwatyści, ale... chrześcijaństwo.

Aktualizacja: 06.08.2017 11:22 Publikacja: 06.08.2017 00:01

Tomasz Terlikowski: Chrześcijaństwa – siła nonkonformizmu

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Opiera się ono bowiem rzeczywiście na wartościach i normach, które stoją – jeśli tylko chrześcijanie mają odwagę to powiedzieć – w całkowitej kontrze do tego, w co wierzy świat. Płodność jest dla nas znakiem Bożego błogosławieństwa, a nie zagrożeniem, przed którym trzeba się bronić za pomocą gumy albo przez faszerowanie się hormonami. Cierpienie nie jest pozbawioną sensu klęską medycyny, ale aktem, który ma znaczenie w Bożym programie zbawienia świata, gdy utożsamiany jest z Krzyżem Chrystusa (już samo to, że zbawienie przyszło do nas przez cierpienie, jest dla współczesnego świata nie do zaakceptowania). Wolność nie oznacza dla nas wolności do grzeszenia, ale... wolność wyboru dobra. I wreszcie rodzina nie jest w chrześcijaństwie przestrzenią zniewolenia, ale uświęcenia (nie zawsze łatwego), oraz przestrzenią, w której na świat przyszedł Bóg.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Granice wolności słowa w erze algorytmów
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama