Pakiet mobilności – pole minowe dla polskich firm transportowych

Przewoźnicy międzynarodowi nie mogą już wypłacać kierowcom diet zwolnionych ze składek i podatku. Ich koszty wzrosną też przez nowe zasady kabotażu i wprowadzoną częstotliwość powrotu do kraju pojazdu i pracownika.

Publikacja: 23.02.2022 05:52

Pakiet mobilności – pole minowe dla polskich firm transportowych

Foto: Adobe Stock

Nie milkną echa zmian z początku lutego, do jakich musieli dostosować się przewoźnicy i kierowcy wykonujący międzynarodowy transport drogowy w Unii Europejskiej. Pakiet Mobilności istotnie utrudnił funkcjonowanie międzynarodowego transportu i podniósł jego koszty. Rok 2022 dla polskich przewoźników będzie bardzo trudny – muszą poradzić sobie z nowymi wymaganiami stawianymi przez unijnych urzędników.

Szczytne pobudki

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?