Początki za sterami czwartego producenta wódki w Polsce nie były dla 45-letniego Jereza łatwe. Musiał dokończyć połączenie Wyborowej SA ze spółką V&S Luksusowa z Zielonej Góry, którą Pernod Ricard kupił w marcu 2008 roku wraz ze szwedzkim właścicielem znanej na świecie marki Absolut.
Koncentracja na restrukturyzacji doprowadziła do osłabienia pozycji rynkowej marki luksusowa, flagowego produktu przejętej wówczas firmy. Z naszych informacji wynika, że w 2009 roku sprzedaż Luksusowej spadła o ok. 50 proc. Skurczyły się także jej udziały rynkowe.
Na początku ubiegłego roku Jerez i współpracownicy zdecydowali się na ofensywę. Zmienili m.in. opakowanie luksusowej i obniżyli jej cenę. I chociaż w branży pojawiły się wówczas głosy, że Wyborowa SA powinna postawić na bardziej innowacyjne rozwiązanie, pomysł wypalił. Z danych Nielsena wynika, że na koniec 2010 roku do Luksusowej należało 3 proc. polskiego rynku wódki. Rok wcześniej udział ten był o 1 pkt proc. niższy. Łączne udziały Wyborowej SA wynosiły wówczas 9 proc., tyle samo co na koniec 2009 roku. Francuski Pernod Ricard oczekuje od Jereza, że ten nie tylko powalczy w Polsce o wzmocnienie pozycji lokalnych marek, ale także doprowadzi do zwiększenia udziałów absoluta. Niemal dwa lata od przejęcia przez Francuzów marka ta, jedna z najpopularniejszych na świecie, ma w polskim rynku udziały na poziomie zaledwie 1 proc. Wyborowa SA zapowiada, że zamierza zająć pozycję lidera w segmencie wódek z importu, gdzie na razie króluje finlandia.
Wyborowa S.A. jako dystrybutor należących do Pernod Ricard marek Ballantine's i Chivas Regal walczy także o polski rynek whisky. Na razie jest jego wiceliderem. Pozycję numer jeden zajmuje Diageo, właściciel m.in. marki Johnnie Walker. Victor Jerez urodził się w Hiszpanii. Ma także obywatelstwo USA. O zarządzaniu firmami nie nauczył się na studiach. Ukończył wydziały architektury na uniwersytetach Columbia oraz Harvard. Zanim związał się ze światem biznesu, pracował jako architekt w Hiszpanii, Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych.
W 2007 roku został szefem oddziału francuskiego koncernu w Brazylii. Wcześniej przez dziewięć lat współpracował z grupą doradczą Mars & Co. Przez ostatnie trzy lata zajmował się projektami dla Pernod Ricard w Ameryce Północnej i Południowej. Szef Wyborowej SA regularnie startuje w maratonie nowojorskim. Lubi także kolarstwo górskie i szosowe.