Wyborowy szef

Od półtora roku stoi na czele Wyborowej. Wierzy, że w Polsce opłaca się sprzedawać drogie alkohole

Publikacja: 22.02.2011 20:19

Victor Jerez z Pernord Ricard związany jest od 2007 r.

Victor Jerez z Pernord Ricard związany jest od 2007 r.

Foto: Archiwum

Początki za sterami czwartego producenta wódki w Polsce nie były dla 45-letniego Jereza łatwe. Musiał dokończyć połączenie Wyborowej SA ze spółką V&S Luksusowa z Zielonej Góry, którą Pernod Ricard kupił w marcu 2008 roku wraz ze szwedzkim właścicielem znanej na świecie marki Absolut.

Koncentracja na restrukturyzacji doprowadziła do osłabienia pozycji rynkowej marki luksusowa, flagowego produktu przejętej wówczas firmy. Z naszych informacji wynika, że w 2009 roku sprzedaż Luksusowej spadła o ok. 50 proc. Skurczyły się także jej udziały rynkowe.

Na początku ubiegłego roku Jerez i współpracownicy zdecydowali się na ofensywę. Zmienili m.in. opakowanie luksusowej i obniżyli jej cenę. I chociaż w branży pojawiły się wówczas głosy, że Wyborowa SA powinna postawić na bardziej innowacyjne rozwiązanie, pomysł wypalił. Z danych Nielsena wynika, że na koniec 2010 roku do Luksusowej należało 3 proc. polskiego rynku wódki. Rok wcześniej udział ten był o 1 pkt proc. niższy. Łączne udziały Wyborowej SA wynosiły wówczas  9 proc., tyle samo co na koniec 2009 roku. Francuski Pernod Ricard oczekuje od Jereza, że ten nie tylko powalczy w Polsce  o wzmocnienie pozycji lokalnych marek, ale także doprowadzi do zwiększenia udziałów absoluta. Niemal dwa lata od  przejęcia przez Francuzów marka ta, jedna z najpopularniejszych na świecie, ma w polskim rynku udziały na poziomie zaledwie 1 proc. Wyborowa SA zapowiada, że zamierza zająć pozycję lidera w segmencie wódek z importu, gdzie na razie króluje finlandia.

Wyborowa S.A. jako dystrybutor należących do Pernod Ricard marek Ballantine's i Chivas Regal walczy także o polski rynek whisky. Na razie jest jego wiceliderem. Pozycję numer jeden zajmuje Diageo, właściciel m.in. marki Johnnie Walker. Victor Jerez urodził się w Hiszpanii. Ma także obywatelstwo USA. O zarządzaniu firmami nie nauczył się na studiach. Ukończył wydziały architektury na uniwersytetach Columbia oraz Harvard. Zanim związał się ze światem biznesu, pracował jako architekt w Hiszpanii, Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych.

W 2007 roku został szefem oddziału francuskiego koncernu w Brazylii. Wcześniej przez dziewięć lat współpracował z grupą doradczą Mars & Co. Przez ostatnie trzy lata zajmował się projektami dla Pernod Ricard w Ameryce Północnej i Południowej. Szef Wyborowej SA regularnie startuje w maratonie nowojorskim. Lubi także kolarstwo górskie i szosowe.

Jerez jest żonaty, ma dwóch synów. Mieszka z rodziną w Warszawie.

Początki za sterami czwartego producenta wódki w Polsce nie były dla 45-letniego Jereza łatwe. Musiał dokończyć połączenie Wyborowej SA ze spółką V&S Luksusowa z Zielonej Góry, którą Pernod Ricard kupił w marcu 2008 roku wraz ze szwedzkim właścicielem znanej na świecie marki Absolut.

Koncentracja na restrukturyzacji doprowadziła do osłabienia pozycji rynkowej marki luksusowa, flagowego produktu przejętej wówczas firmy. Z naszych informacji wynika, że w 2009 roku sprzedaż Luksusowej spadła o ok. 50 proc. Skurczyły się także jej udziały rynkowe.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody