Wyborowy szef

Od półtora roku stoi na czele Wyborowej. Wierzy, że w Polsce opłaca się sprzedawać drogie alkohole

Publikacja: 22.02.2011 20:19

Victor Jerez z Pernord Ricard związany jest od 2007 r.

Victor Jerez z Pernord Ricard związany jest od 2007 r.

Foto: Archiwum

Początki za sterami czwartego producenta wódki w Polsce nie były dla 45-letniego Jereza łatwe. Musiał dokończyć połączenie Wyborowej SA ze spółką V&S Luksusowa z Zielonej Góry, którą Pernod Ricard kupił w marcu 2008 roku wraz ze szwedzkim właścicielem znanej na świecie marki Absolut.

Koncentracja na restrukturyzacji doprowadziła do osłabienia pozycji rynkowej marki luksusowa, flagowego produktu przejętej wówczas firmy. Z naszych informacji wynika, że w 2009 roku sprzedaż Luksusowej spadła o ok. 50 proc. Skurczyły się także jej udziały rynkowe.

Na początku ubiegłego roku Jerez i współpracownicy zdecydowali się na ofensywę. Zmienili m.in. opakowanie luksusowej i obniżyli jej cenę. I chociaż w branży pojawiły się wówczas głosy, że Wyborowa SA powinna postawić na bardziej innowacyjne rozwiązanie, pomysł wypalił. Z danych Nielsena wynika, że na koniec 2010 roku do Luksusowej należało 3 proc. polskiego rynku wódki. Rok wcześniej udział ten był o 1 pkt proc. niższy. Łączne udziały Wyborowej SA wynosiły wówczas  9 proc., tyle samo co na koniec 2009 roku. Francuski Pernod Ricard oczekuje od Jereza, że ten nie tylko powalczy w Polsce  o wzmocnienie pozycji lokalnych marek, ale także doprowadzi do zwiększenia udziałów absoluta. Niemal dwa lata od  przejęcia przez Francuzów marka ta, jedna z najpopularniejszych na świecie, ma w polskim rynku udziały na poziomie zaledwie 1 proc. Wyborowa SA zapowiada, że zamierza zająć pozycję lidera w segmencie wódek z importu, gdzie na razie króluje finlandia.

Wyborowa S.A. jako dystrybutor należących do Pernod Ricard marek Ballantine's i Chivas Regal walczy także o polski rynek whisky. Na razie jest jego wiceliderem. Pozycję numer jeden zajmuje Diageo, właściciel m.in. marki Johnnie Walker. Victor Jerez urodził się w Hiszpanii. Ma także obywatelstwo USA. O zarządzaniu firmami nie nauczył się na studiach. Ukończył wydziały architektury na uniwersytetach Columbia oraz Harvard. Zanim związał się ze światem biznesu, pracował jako architekt w Hiszpanii, Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych.

W 2007 roku został szefem oddziału francuskiego koncernu w Brazylii. Wcześniej przez dziewięć lat współpracował z grupą doradczą Mars & Co. Przez ostatnie trzy lata zajmował się projektami dla Pernod Ricard w Ameryce Północnej i Południowej. Szef Wyborowej SA regularnie startuje w maratonie nowojorskim. Lubi także kolarstwo górskie i szosowe.

Jerez jest żonaty, ma dwóch synów. Mieszka z rodziną w Warszawie.

Początki za sterami czwartego producenta wódki w Polsce nie były dla 45-letniego Jereza łatwe. Musiał dokończyć połączenie Wyborowej SA ze spółką V&S Luksusowa z Zielonej Góry, którą Pernod Ricard kupił w marcu 2008 roku wraz ze szwedzkim właścicielem znanej na świecie marki Absolut.

Koncentracja na restrukturyzacji doprowadziła do osłabienia pozycji rynkowej marki luksusowa, flagowego produktu przejętej wówczas firmy. Z naszych informacji wynika, że w 2009 roku sprzedaż Luksusowej spadła o ok. 50 proc. Skurczyły się także jej udziały rynkowe.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację