Rz: Jakie są najważniejsze zadania jakie bank postawił sobie w najbliższych miesiącach?
Oczywiście konsekwentne realizowanie silnego wzrostu organicznego. A w obszarze projektowym, to nowy system bankowości internetowej, który z czasem zastąpi naszą internetową bankowość detaliczną ING Bank OnLine. Będzie on oparty na zupełnie nowym systemie informatycznym, budowanym od podstaw, w technologii Responsive Web Design, co oznacza, że będzie łatwo dostosowywał się do różnych urządzeń, z których korzystają klienci.
Jakie będą przewagi tego systemu?
Bardzo nam zależy na zbudowaniu systemu przyjaznego i praktycznego dla klientów. Oprócz funkcjonalności transakcyjnych i przyjaznego języka, zbudujemy inteligentnego internetowego doradcę klienta wspomagającego klienta w zarządzaniu jego finansami w banku. W praktyce nowy system będzie na bieżąco analizował jego transakcje i operacje. Na tej podstawie przekaże klientowi informacje lub podpowie rozwiązania dopasowane do jego sytuacji finansowej. Dotychczas stosowane planery finansowe nie były wystarczająco zintegrowane z systemem, co powodowało, że spora grupa osób w ogóle z nich nie korzystała. W nowym systemie przykładowo, jeśli ktoś w konkretnym dniu każdego miesiąca robi przelew za rachunek telefoniczny, to planer wydatków wcześniej przypomni o zbliżającym się terminie płatności oraz zaproponuje już wypełnioną formatkę przelewu. System będzie miał również wbudowaną wyszukiwarkę, działającą na podobnej zasadzie na jakiej działa Google. W oparciu o kontekst zapytania pozwoli ona łatwo znaleźć odpowiedni produkt, transakcję, a także wykonać odpowiednie działanie np. ponowne wykonać przelew.
Na jakim etapie jest projekt? Kiedy klienci zaczną korzystać z nowego systemu?