Internet coraz bliżej telewizji

Chętnie rozszerzymy pole walki. Możemy też poczekać, aż telewizja przyjdzie do internetu, bo to się stanie – mówi o planach telewizyjnych Wirtualnej Polski jej prezes Jacek Świderski.

Publikacja: 07.07.2015 22:00

Internet coraz bliżej telewizji

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Rz: Po co Państwu telewizja, w dodatku na początku byłby to jeden kanał, a jak wynika z doświadczeń nadawców naziemnych jeden kanał dość trudno prowadzić z punktu widzenia biznesowego.

Jacek Świderski: Ale my już prowadzimy wiele kanałów, tyle że w Internecie. Komplementarność między tymi dwoma mediami jest widoczna gołym okiem. Coraz więcej mówi się oglądaniu wideo na dwóch czy trzech ekranach, jednym z nich wciąż jest telewizor i tak będzie jeszcze długo. Wbrew temu co mówią niektórzy, telewizja wcale nie zniknie i to że ja czy pani nie mamy telewizora tego również nie dowodzi. Telewizja linearna, czyli taka jaką znamy z przeszłości, staje się coraz bardziej medium tła. Długo jeszcze popularne będzie kanapowe celebrowanie zwłaszcza dłuższych form wideo, szczególnie filmów. A to świetne uzupełnienie dla tego, co już robimy my. Jesteśmy mistrzami form krótkich lub co najwyżej średniej długości, a telewizje dominują w formach długich. Z uwagi na koszty techniczne telewizja pozostanie jeszcze długo liderem w transmisjach wydarzeń na żywo. Choć i tutaj Internet ze swoją dwukierunkową komunikacją z widzem i mobilnym dostępem szybko się rozwija. Mieliśmy ostatnio dwa wieczory z rekordową oglądalnością – za każdym razem po około 600 tys. osób oglądało nasze studia powyborcze na żywo. To są już parametry mniejszych stacji telewizyjnych.

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację