Reklama
Rozwiń

Produkcja w erze cyfryzacji

Kiedy mówimy o cyfryzacji, przeważnie przychodzą nam na myśl urządzenia i gadżety cyfrowe, które zdominowały życie wielu osób i umożliwiły komunikację, eliminując bariery geograficzne przez stały dostęp do sieci społecznościowych. Cyfryzacja to jednak więcej niż zbiór narzędzi. Transformacja cyfrowa w biznesie dotyka także procesy, strukturę organizacyjną, raportowanie, wymianę informacji oraz obsługę klienta – piszą eksperci Roland Berger.

Publikacja: 15.03.2016 20:00

Konrad Gruda

Konrad Gruda

Foto: materiały prasowe

W ostatnich latach cyfryzacja zyskała znaczenie w firmach produkcyjnych. Jest to widoczne zarówno w produktach końcowych, jak również w procesie produkcyjnym.

Cyfryzacja procesu produkcyjnego zapewnia nie tylko wyższy poziom efektywności i redukcji kosztów produkcyjnych, ale również odpowiada na szereg potrzeb rynkowych. Na przykład rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowanie produktu czy przyspieszenie czasu reakcji wpływa na wzrost poziomu elastyczności procesu produkcji. Ten poziom elastyczności zapewniają systemy wirtualno-fizyczne, które są kolejnym krokiem w rewolucji przemysłowej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem
Opinie Ekonomiczne
Prof. Tryjanowski: Energetyka została zamknięta w plemiennych bańkach
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB