Produkcja w erze cyfryzacji

Kiedy mówimy o cyfryzacji, przeważnie przychodzą nam na myśl urządzenia i gadżety cyfrowe, które zdominowały życie wielu osób i umożliwiły komunikację, eliminując bariery geograficzne przez stały dostęp do sieci społecznościowych. Cyfryzacja to jednak więcej niż zbiór narzędzi. Transformacja cyfrowa w biznesie dotyka także procesy, strukturę organizacyjną, raportowanie, wymianę informacji oraz obsługę klienta – piszą eksperci Roland Berger.

Publikacja: 15.03.2016 20:00

Konrad Gruda

Konrad Gruda

Foto: materiały prasowe

W ostatnich latach cyfryzacja zyskała znaczenie w firmach produkcyjnych. Jest to widoczne zarówno w produktach końcowych, jak również w procesie produkcyjnym.

Cyfryzacja procesu produkcyjnego zapewnia nie tylko wyższy poziom efektywności i redukcji kosztów produkcyjnych, ale również odpowiada na szereg potrzeb rynkowych. Na przykład rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowanie produktu czy przyspieszenie czasu reakcji wpływa na wzrost poziomu elastyczności procesu produkcji. Ten poziom elastyczności zapewniają systemy wirtualno-fizyczne, które są kolejnym krokiem w rewolucji przemysłowej.

Pozostało 91% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni