Reklama

Przejęcia i inwestorzy finansowi

W trakcie konferencji Programu Rozwoju Eksportu prezentowane są narzędzia ułatwiające pozyskiwanie informacji o potencjalnych partnerach handlowych lub spółkach, które mogą być interesującym celem przejęć.

Publikacja: 20.04.2016 21:00

Tomasz Wiśniewski, partner, szef zespołu wycen w grupie Deal Advisory w KPMG w Polsce

Tomasz Wiśniewski, partner, szef zespołu wycen w grupie Deal Advisory w KPMG w Polsce

Foto: materiały prasowe

Wskazywane są też kwestie prawno-podatkowe charakterystyczne dla danych kierunków eksportowych. Ekspansja zagraniczna wymaga przecież także znajomości kwestii formalnych, aby działalność była prowadzona zgodnie z prawem lokalnym, które często różni się od polskiego.

Konferencje stanowią także dobrą okazję do przedstawienia przykładów polskich przedsiębiorstw z różnych sektorów, które w okresie ostatnich dwudziestu kilku lat z rodzinnych, lokalnych firm przeistoczyły się w firmy zapewniające tysiące miejsc pracy oraz eksportujące do dziesiątek krajów na całym świecie. Co ciekawe, coraz częściej okazuje się, że przychody ze sprzedaży eksportowej lub działalności na rynkach zagranicznych istotnie przekraczają to, co firmy są w stanie osiągnąć na rynku krajowym. Mimo to wiele polskich firm wciąż odkłada ekspansję zagraniczną, chociaż osiągnęły już taką skalę, że rynek lokalny staje się dla nich za mały.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jak obejść podatkowe liberum veto Karola Nawrockiego?
Opinie Ekonomiczne
Dr Arak: Polityka monetarna staje się coraz bardziej polityczna
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Osładzanie życia bez opłat
Opinie Ekonomiczne
Cezary Kocik, mBank, o podwyżce CIT dla banków: Szkodliwa, dyskryminująca i krótkowzroczna
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama