Kto konkuruje, ten będzie się rozwijał

Lepsza ocena Polski w Globalnym Rankingu Konkurencyjności jest dobrą informacją, zwłaszcza że o awansie zdecydowało zdanie przedsiębiorców.

Aktualizacja: 28.09.2016 21:51 Publikacja: 28.09.2016 21:29

Adam Woźniak

Adam Woźniak

Foto: Fotorzepa, Adam Bogacz Adam Bogacz

To właściciele firm najlepiej widzą, kto wyprzedza konkurencję, a kto zostaje z tyłu. A my – choć w globalnej gospodarce robi się coraz ciaśniej – radzimy sobie nieźle. Przykłady Solarisa, Inglotu czy Galeonu pokazują, że w wielu branżach zostawiamy zagranicznych producentów z tyłu.

Ważne, że polskie firmy już obecne na zagranicznych rynkach nasilają ekspansję, a wśród tych, które jeszcze nie wyszły poza granice kraju, rośnie odsetek przymierzających się do ich przekroczenia. W zachęcaniu do takiego kroku duże znaczenie mogą odegrać działania państwa: zapowiedziana przez Ministerstwo Rozwoju nowa strategia wspierania polskich eksporterów i inwestorów, nastawiona na efektywność i lepiej dopasowana do bieżących potrzeb, powinna się przyczynić do zwiększenia poziomu internacjonalizacji polskiego biznesu, a w rezultacie do dalszego wzrostu jego konkurencyjności.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację