Aktualizacja: 28.09.2016 21:51 Publikacja: 28.09.2016 21:29
Adam Woźniak
Foto: Fotorzepa, Adam Bogacz Adam Bogacz
To właściciele firm najlepiej widzą, kto wyprzedza konkurencję, a kto zostaje z tyłu. A my – choć w globalnej gospodarce robi się coraz ciaśniej – radzimy sobie nieźle. Przykłady Solarisa, Inglotu czy Galeonu pokazują, że w wielu branżach zostawiamy zagranicznych producentów z tyłu.
Ważne, że polskie firmy już obecne na zagranicznych rynkach nasilają ekspansję, a wśród tych, które jeszcze nie wyszły poza granice kraju, rośnie odsetek przymierzających się do ich przekroczenia. W zachęcaniu do takiego kroku duże znaczenie mogą odegrać działania państwa: zapowiedziana przez Ministerstwo Rozwoju nowa strategia wspierania polskich eksporterów i inwestorów, nastawiona na efektywność i lepiej dopasowana do bieżących potrzeb, powinna się przyczynić do zwiększenia poziomu internacjonalizacji polskiego biznesu, a w rezultacie do dalszego wzrostu jego konkurencyjności.
Programy kandydatów na prezydenta są w najlepszym przypadku „pilotami” inicjatyw, którymi za dwa i pół roku kusi...
Niezależnie od tego, kto będzie urzędować w Białym Domu, najważniejszym globalnym przeciwnikiem Stanów Zjednoczo...
Podział na osobne silosy regulacyjne – telekomunikację, media, pocztę, ochronę danych osobowych – traci sens. Cy...
Miejsce 7.: Fiat Auto Poland, 11.: Daewoo-FSO Motor, 13. – Centrum Daewoo. Czyli motoryzacja trzyma się mocno. N...
Choć wicepremier Kosiniak-Kamysz właśnie ogłasza kolejny kontrakt na sprzedaż polskiego uzbrojenia, to prawda je...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas