Reklama

Polacy są wierni bankom

Trzymamy krocie na lokatach i depozytach bankowych – łącznie to, bagatela, 710 mld zł. Wartość ta systematycznie rośnie, raz szybciej, a raz wolniej, jak ostatnio. Z tym że oszczędności te nigdy nie były tak nisko oprocentowane. Większość, po styczniowym skoku inflacji, przynosi już realne straty. A warto pamiętać również o podatku (19 proc.) uszczuplającym zyski, który jest z automatu pobierany przez banki.

Aktualizacja: 27.02.2017 21:00 Publikacja: 27.02.2017 19:38

Polacy są wierni bankom

Foto: Archiwum

Jedno jest pewne. Nie możemy już liczyć na realne zyski z lokat. I nie tylko przez inflację. Jak wynika z przeprowadzonej przez „Rzeczpospolitą" ankiety, same banki nie zamierzają w najbliższych miesiącach pomagać oszczędzającym i nie podwyższą oprocentowania lokat.

Powód jest prozaiczny: nadpłynność w sektorze bankowym. Kredytobiorcy nie palą się do zaciągania kredytów. Klienci indywidualni dostają bowiem co miesiąc zastrzyk gotówki w postaci 500 złotych. Firmy natomiast wciąż wstrzymują się z inwestycjami. I nie jest to nasza przypadłość, lecz trend obowiązujący w Unii Europejskiej. Banki nie muszą więc aktualnie starać się i zabiegać o oszczędności klientów. Nic się nie zmieni, póki nie ruszą w końcu inwestycje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama