Reklama

Już nie żałujemy na wypoczynek

Wielkość popytu na zagraniczne wycieczki to czuły barometr obrazujący, jak ludzie postrzegają swoją kondycję finansową. Wzrost liczby wyjazdów świadczy, że pod tym względem mamy się coraz lepiej.

Aktualizacja: 20.02.2018 20:02 Publikacja: 20.02.2018 20:00

Już nie żałujemy na wypoczynek

Foto: Adobe Stock

Socjalne dofinansowanie w postaci programu 500+, dobre wyniki firm pozwalające na zwiększanie zatrudnienia i podwyżki płac (bo pracowników brakuje), a także koniunktura w gospodarce sprawiają, że w kategoriach ekonomicznych poczuliśmy się bezpieczniej. Zamiast oszczędzać na czarną godzinę, luzujemy wydatki. Nie żałujemy więc na dobre hotele i wyżywienie all inclusive. I dobrze, bo pieniądze wydane na wypoczynek są korzystną inwestycją.

Zagranicznym wycieczkom sprzyjają przy tym okoliczności zewnętrzne. Umacniający się złoty sprawia, że takie wyjazdy są kosztowo porównywalne z wypoczynkiem w kraju, a w wielu wypadkach stają się tańsze. Dają zarazem gwarancję pogody i – co dla wielu staje się szczególnie istotne – komfortu wypoczynku na plaży, która nie jest poszatkowana setkami parawanów. Nie słychać także o terrorystach. A to na powrót otwiera ulubione kierunki wyjazdowe Polaków: Turcję, Egipt i Tunezję, które niedawno traciły w rankingach popularności, a są tanie i dobrze rozpoznane.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama