Zarząd jednej z dużych firm postanowił podkreślić globalny zasięg przedsiębiorstwa, urządzając każde piętro swojego biurowca w stylu charakterystycznym dla innego z krajów, w których działa. Dyrekcja innej firmy ozdobiła swoje biura współczesnymi oraz historycznymi panoramami miasta, w którym ma siedzibę.
Oprócz podkreślania międzynarodowej rangi albo – odwrotnie – swojskości przedsiębiorstwa, coraz powszechniejsze w ostatnich latach jest nawiązywanie do ekologii. Modne stało się np. stosowanie materiałów nadających się do recyclingu i takich, które z recyclingu pochodzą, oraz sprzętu i urządzeń energooszczędnych. Świadczy to, lub przynajmniej ma świadczyć, o nowoczesności i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Pomieszczenia biurowe, traktowane niegdyś głównie użytkowo, stają się elementem budowania image'u, a nawet tożsamości firmy. Stąd duże, stale rosnące zapotrzebowanie na fachowe urządzanie wnętrz. Projektanci powierzchni komercyjnych (oprócz biur także sklepy, szkoły czy urzędy) od kryzysowego 2009 r. notują wzrost obrotów i liczby klientów.
Zwiększa się też liczba firm projektowych. Prowadzą je nie tylko architekci, ale także np. plastycy czy inżynierowie różnych specjalności, którzy zdobyli kwalifikacje w trakcie pracy. Niewielkich pracowni i osób prowadzących samodzielną działalność są tysiące. Natomiast liczących się biur projektowych, specjalizujących się głównie lub wyłącznie we wnętrzach komercyjnych, działa na rynku nie więcej niż sto. Oprócz nich istnieje też kilkadziesiąt pracowni należących do firm produkujących meble i wyposażenie biurowe; dla producentów jest to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży.
— Rośnie świadomość, że do zaprojektowania i urządzenia nowego biura zgodnie z dzisiejszymi oczekiwaniami klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników potrzebna jest fachowa wiedza i doświadczenie — podkreśla Wioletta Serafin z warszawskiego biura KDesign.