Jaki był 2012 rok dla Samsunga w Polsce? Branża jest z niego raczej średnio zadowolona, ale podobno wasze udziały w kilku segmentach poszybowały bardzo wysoko?
Daniel Chung:
Rzeczywiście, zajmujemy czołowe pozycje w kluczowych grupach produktowych, np. w telewizorach. W 2012 r. w Polsce sprzedano ok. 2,4 mln sztuk telewizorów, w tym milion odbiorników marki Samsung. Nie jest tajemnicą, że również na rynku smartfonów mamy mocną pozycję, do czego bez wątpienia przyczynił się sukces rynkowy odniesiony przez takie produkty, jak Samsung Galaxy S III czy Samsung Galaxy Note II.
W tym roku jest szansa na powtórzenie takich wyników? Choćby z powodu spowolnienia gospodarczego, jakie już widać w Polsce.
Faktycznie w końcu 2012 roku w niektórych segmentach rynku można było zauważyć mniejsze zainteresowanie klientów. Jednak mimo wszystko uważam, że polski rynek na tle globalnego wypada całkiem nieźle. Owszem, widać pewnego rodzaju stagnację niemal na całym świecie, ale w segmencie premium, w którym pozycjonujemy nasze produkty, sprzedaż nadal rośnie.