W swojej najnowszej książce wspomina pan o trzech podstawowych czynnikach, które przekładają się na wzrost i rozwój firm.
Jeden z najczęstszych powodów dla których dana firma odnosi sukces lub porażkę jest bardzo zbliżony do tego, co wpływa na powodzenie lub jego brak w naszym prywatnym życiu. To świadomość tego kim lub czym, w przypadku firm się jest i jakie są nasze najmocniejsze strony. Stojąc na czele ogromnej firmy, która ma wiele produktów, działa na różnych rynkach, obraca się wśród zróżnicowanych kulturowo społeczeństw jest niezwykle ważne by wiedzieć jakie są nasze unikalne mocne strony i umiejętności. Dzięki temu, możliwe będzie zbudowanie instytucji, która będzie się wyróżniać od innych, a to właśnie jest podstawowy czynnik determinujący o odniesieniu sukcesu.
Nie odniesie się sukcesu w biznesie jeśli jest się takim samym, jak wszyscy inni. To działa w najrozmaitszych biznesach, np. w przypadku linii lotniczych: jeśli dany przewoźnik niczym się nie wyróżnia, ani siatką połączeń, ani komfortem przelotów, ani ceną, to nie ma szans utrzymać się na rynku.
Czy to recepta na sukces dla każdego typu firmy, bez względu na jej wielkość?
Jak najbardziej. Jest wiele ogromnych, międzynarodowych koncernów, które mimo że tak jak konkurencja oferują np. produkty żywieniowe, ubrania czy środki chemiczne to jednak u swojej podstawy mają unikalne, wyróżniające je cechy. To może być kodeks etyczny, sposób budowy sieci dostawców, albo jakość materiałów.