Rz: Zaskoczyliście rynek – Lenovo chce przejąć Motorolę. Jak akwizycja wpłynie na waszą pozycję w segmencie urządzeń mobilnych?
Andrzej Sowiński:
Mamy ambicje, by we wszystkich segmentach, w których działamy, być liderami. W segmencie smartfonów i tabletów jeszcze sporo namieszamy. Również na polskim rynku.
Odważna deklaracja. W ciągu paru lat na rynku komputerów zdeklasowaliście HP czy Della. Ale czy uda się to powtórzyć na rynku smartfonów?
Myślę, że transakcja z Motorolą nam pomoże. Będziemy mieli nowe kategorie smartfonów, zyskamy nowe, innowacyjne rozwiązania, bo w ramach transakcji Lenovo przejmie około 2,5 tys. patentów Motoroli. Zapewne zostaną dokonane modyfikacje naszych produktów. Ale na razie transakcja ta musi zostać zaakceptowana przez urzędy antymonopolowe.