Czy elektromobilność zardzewieje?

Na zamrożeniu cen prądu najbardziej straciły spółki dystrybucyjne. Wiele z nich sprzedaje energię poniżej kosztów. W efekcie znacząco zredukowały inwestycje w nowe, tak potrzebne sieci.

Publikacja: 14.07.2019 21:00

Czy elektromobilność zardzewieje?

Foto: Fotolia

Raport z rozwoju elektromobilności w Polsce, stan na lipiec 2019 r.: 3 tys. samochodów elektrycznych. Oczekiwania rządu PiS na rok 2025: milion elektryków. Rzeczywistość będzie miała duży problem, by doszlusować do ministerialnych założeń. A na niebie na razie nie rysuje się nadzieja, by elektromobilność dostała turbodoładowanie. Wręcz przeciwnie.

Pomijając kuriozalną już historię budowy polskiego samochodu elektrycznego przez spółkę ElectroMobility Poland, która po latach ciężkiej pracy była zdolna jedynie wybrać niemieckiego integratora mającego poskładać auto w całość, wiele wskazuje na to, że elektromobilność nie będzie miała łatwo, by w ogóle ruszyć z miejsca. Dotychczas powstało w Polsce 700 punktów ładowania, a resort energii w ubiegłym roku zapowiadał, że w ciągu najbliższych lat powstanie 6 tys. takich miejsc. Podobnie jak milion samochodów i ta liczba jest zagrożona.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
„Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Donald Trump wygrał w Hadze, ale Europa wygrała jeszcze bardziej
Opinie Ekonomiczne
NATO zrobiło swoje. Teraz czas na UE