Czy elektromobilność zardzewieje?

Na zamrożeniu cen prądu najbardziej straciły spółki dystrybucyjne. Wiele z nich sprzedaje energię poniżej kosztów. W efekcie znacząco zredukowały inwestycje w nowe, tak potrzebne sieci.

Publikacja: 14.07.2019 21:00

Czy elektromobilność zardzewieje?

Foto: Fotolia

Raport z rozwoju elektromobilności w Polsce, stan na lipiec 2019 r.: 3 tys. samochodów elektrycznych. Oczekiwania rządu PiS na rok 2025: milion elektryków. Rzeczywistość będzie miała duży problem, by doszlusować do ministerialnych założeń. A na niebie na razie nie rysuje się nadzieja, by elektromobilność dostała turbodoładowanie. Wręcz przeciwnie.

Pomijając kuriozalną już historię budowy polskiego samochodu elektrycznego przez spółkę ElectroMobility Poland, która po latach ciężkiej pracy była zdolna jedynie wybrać niemieckiego integratora mającego poskładać auto w całość, wiele wskazuje na to, że elektromobilność nie będzie miała łatwo, by w ogóle ruszyć z miejsca. Dotychczas powstało w Polsce 700 punktów ładowania, a resort energii w ubiegłym roku zapowiadał, że w ciągu najbliższych lat powstanie 6 tys. takich miejsc. Podobnie jak milion samochodów i ta liczba jest zagrożona.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację