Reklama

Koniec czarów z krainy SIM

Rozprawienie się z bałaganem z kartami SIM odbierze operatorom telekomunikacyjnym wiele wdzięcznych i chętnie wykorzystywanych argumentów marketingowych.

Publikacja: 02.06.2016 22:00

Koniec czarów z krainy SIM

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

To, w jakim modelu – abonamentowym czy pre-paid – Polacy korzystają z telefonów komórkowych, ma oczywiście dla telekomów znaczenie biznesowe. Inaczej „waży" w ich sprawozdaniach klient z dwuletnią czy jeszcze dłuższą umową, inaczej okazyjny użytkownik telefonu na kartę.

Telekomom niespecjalnie zależało jednak zawsze na aktualizowaniu liczby aktywnych użytkowników, bo niejasności w tym zakresie bywały przydatne przy rozmaitych działaniach marketingowych. Po pierwsze, zawsze można się było pochwalić wysoką liczbą kart SIM, jakie udało się sprzedać, przemilczając rząd „martwych dusz" (obecnie szacowany już na ok. 9 mln). „Martwe dusze" wśród użytkowników, czyli osoby, które kupiły sobie kiedyś pre-paida, ale nigdy z niego nie skorzystały lub zarzuciły używanie go, powodowały wprawdzie, że w dokumentach operatorów mocno spadał średni przychód z jednego użytkownika. To jednak mógł być przydatny argument w sytuacji, gdy koncern lub cala branża starały się np. o publiczne wsparcie konieczne do zwiększania inwestycji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama