Z tego artykułu się dowiesz:
- Jak zmieniły się strategie marketingowe deweloperów po wprowadzeniu ustawy o jawności cen mieszkań
- Jakie są nowe obowiązki deweloperów dotyczące publikacji cen nieruchomości
- Jak jawność cen może wpływać na konkurencję
Od czwartku 11 września deweloperzy muszą prezentować na swoich stronach internetowych ceny wszystkich oferowanych mieszkań i domów. Od 11 lipca firmy miały obowiązek ujawniania cen tylko nieruchomości wprowadzonych na rynek po tej dacie. Od tygodnia formuła „zapytaj o cenę” jest już w pełni zakazana. Sprzedające mieszkania firmy muszą też codziennie przesyłać raporty pokazujące ofertę i zmiany cen do rządowego portalu dane.gov.pl. Zakładaniem tzw. profili dostawców dla deweloperów i nadawaniem ich pracownikom uprawnień edytora portalu zajmuje się Ministerstwo Cyfryzacji. Część prac odbywa się ręcznie.
Czytaj więcej
Od czwartku 11 września deweloperzy muszą nie tylko publikować w internecie ceny wszystkich ofero...
Co jest na stronach www deweloperów
Jak dziś wyglądają strony deweloperów? Jedna z największych firm „ometkowała” wszystkie mieszkania, część ma promocyjne ceny. Deweloper oznaczył ofertę specjalnymi ikonkami, odsyłającymi do puli lokali już gotowych, z bliskim terminem oddania czy wykończonych pod klucz.
Inna firma budująca osiedla w całej Polsce proponuje na stronie wypełnienie formularza. Klient zostawia swoje dane, określa, jakiego mieszkania szuka. Deweloper zapewnia, że każda z rekomendacji będzie zawierać symulację raty kredytu. Przy ofertach mieszkań, obok cen, pojawia się zachęta „skontaktuj się z nami”. Do oglądania mieszkań zachęca kolejny deweloper, obiecując „atrakcje dla całej rodziny”. Firma podaje na swojej stronie ceny lokali, część opatrując dopiskiem „promocja”. „Pakietem korzyści” kusi kolejna firma. „Chwytaj metry w wyjątkowej cenie” – próbuje przyciągnąć klientów.