Poprawkę wymusił [b]wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 5 czerwca 2008 [/b]r. Chodziło o to, że wprowadzając wymóg badania technicznego aut używanych i sprowadzanych z zagranicy (i tam zarejestrowanych) przed ich pierwszą rejestracją w Polsce, złamaliśmy unijne zasady i prawo.

Za sprawą noweli kodeksu drogowego doszło też do podziału stacji kontroli pojazdów na podstawowe i okręgowe. Pierwsze zajmują się badaniami technicznymi mniejszych aut (do 3,5 tony). Drugie badają okresowo wszystkie pojazdy. Tylko stacjom okręgowym wolno przeprowadzać badania techniczne autobusów, pojazdów przeznaczonych do przewozu towarów niebezpiecznych, a także pojazdów zabytkowych. Badania okresowe przeprowadza się co do zasady corocznie, a częściej np. po wypadku.

Zmieniły się także reguły badań dodatkowych. Obejmują one pojazdy, które wzbudzą u kontrolującego wątpliwości natury technicznej, np. że zagrażają bezpieczeństwu, zatruwają otoczenie bądź uczestniczyły w wypadku drogowym.

[b]Również 22 września wszedł w życie przepis, który pozwolił na ponowną rejestrację w Polsce pojazdu wywiezionego za granicę, który następnie wrócił do kraju.[/b] O dopisanie takiej regulacji do kodeksu upominali się rodacy, którzy wyjeżdżając na kontrakty do innych państw, chcieli zabrać ze sobą samochody i musieli je w Polsce wyrejestrować. Wcześniej nie mieli po co przywozić ich do kraju, bo wydziały komunikacji odmawiały ich ponownej rejestracji.

[b] [i] Więcej tekstów w poradniku [link=http://www.rp.pl/temat/431782.html]Rejestrujemy auto[/link].[/i][/b]