Reklama

Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty

Sprzedaż szwajcarskiego koncernu Swatch spadła bardziej niż oczekiwano w pierwszej połowie 2025 roku — poinformowała spółka. Producent zegarków nadal odczuwa spadek sprzedaży na kluczowym dla siebie rynku chińskim – informuje Reuters.

Publikacja: 17.07.2025 22:12

Sklep Swatch przy Russell Street w dzielnicy Causeway Bay w Hongkongu w Chinach

Sklep Swatch przy Russell Street w dzielnicy Causeway Bay w Hongkongu w Chinach

Foto: Chan Long Hei/Bloomberg

Producent zegarków Swatch oraz właściciel marek Omega, Longines i Tissot, podał, że jego przychody za pierwsze półrocze, przeliczone po stałych kursach walutowych, wyniosły 3,06 mld franków szwajcarskich (niespełna 14 mld złotych), co oznacza spadek o 7,1 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. To poniżej 3,2 mld franków oczekiwanych przez analityków z ankiety LSEG.

Czwartkowe notowania Swatcha zakończyły się wzrostem o 2,7 proc. do 140,85 franków, po tym jak kurs firmy urósł tego dnia nawet o 5,4 procent.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Walka o metale ziem rzadkich. Donald Trump spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama