Top10 najmocniejszych samochodów elektrycznych na świecie

Czy komuś to się podoba czy nie napęd elektryczny to przyszłość. Wraz z wzrostem popytu elektryki zmieniają swój wizerunek i przybywa na rynku coraz mocniejszych i sportowych modeli. Uporządkowaliśmy je i wybrali te z największą ilością mocy.

Publikacja: 04.12.2022 17:47

Lotus Evija

Lotus Evija

Foto: mat. prasowe

Napędy elektryczne w samochodach nie muszą się ograniczać do jednego silnika. To układy napędowe, które mogą łączyć moc dwóch, trzech, a nawet czterech silników, które napędzają każde koło z osobna. W tym Top10 znajdują się nie tylko sportowe auta, ale również SUV-y, limuzyny i pickupy.

Czytaj więcej

Nowy rekord na pętli północnej Nürburgringu. Mercedes-AMG One urwał osiem sekund

Miejsce 10. Porsche Taycan Turbo S - 761 KM
Topowa wersja pierwszego w pełni elektrycznego modelu Porsche. Dwa silniki elektryczne zabudowane przy każdej z osi generują moc 761 KM i moment obrotowy 774 Nm. Znakomicie się prowadzi, pobił rekord okrążenia na torze Nürburgring dla najszybszego czterodrzwiowego samochodu elektrycznego. Do setki przyspiesza w 2,8 sekundy i rozpędza się do 260 km/h. Deklarowany zasięg to 412 km. Cena od 817 000 zł.

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

mat. prasowe

Miejsce 9. Mercedes EQS AMG 53 - 761 KM
Pierwszy elektryczny model ze znaczkiem AMG. Ma tyle samo co Porsche (761 KM), ale wygrywa przez wyższy moment obrotowy - 1020 Nm. Sprint do setki zajmuje 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Deklarowany zasięg tego modelu to 580 km. Cena od 801 026 zł.

Mercedes EQE 53 AMG

Mercedes EQE 53 AMG

mat. prasowe

Miejsce 8. Rivian R1T Launch Edition - 843 KM
Elektryczny pickup Rivian R1T jest jednym z pierwszych tego typu samochodów na rynku amerykańskim. W swojej topowej wersji pickup ma 843 KM i przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w 2,6 sekundy. Bateria ma pojemność 135 kWh i szacowany zasięg 314 mil (505 km).

Rivian R1T

Rivian R1T

mat. prasowe

Miejsce 7. GMC Hummer EV - 1000 KM
Hummer powrócił, ale z elektrycznym napędem. Trójsilnikowy układ napędowy umożliwia napęd na cztery koła i olbrzymią moc 1000 KM oraz maksymalny moment obrotowy 1200 Nm. Ten potężny samochód rozpędza się do 60 mil/h w 3 sekundy. Zasięg 329 mil (530 km) ma zagwarantować olbrzymi akumulator o pojemności 205 kWh. Jest to aktualnie największa na świecie montowana bateria w samochodzie osobowym.

Hummer EV

Hummer EV

mat. prasowe

Miejsce 6. Tesla Model S/X Plaid - 1020 KM
Tesla Model S jest w sprzedaży od dekady. Doczekał się ultra mocnej wersji Plaid o mocy 1020 KM. Trójsilnikowa konfiguracja AWD rozwija 1050 Nm momentu obrotowego. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh ma zapewnić zasięg 412 mil (660 km). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a przyspieszenie do 60 mil/h ma zająć 2,4 sekundy. Pona tysiąckonny napęd jest również dostępny w Modelu X.

Tesla Model S Plaid

Tesla Model S Plaid

mat. prasowe

Miejsce 5. Lucid Air Dream Edition Performance - 1111 KM
Lucid Air to sedan o zasięgu, który wg. danych producenta ma wynieść aż 520 mil (837 km). Firma Lucid Motors to start-up, który rozpoczął produkcję aut z napędem elektrycznym. Wersja Dream Edition Performance jest wyposażona w baterię o pojemności 118 kWh i dwa silniki elektryczne generujących łącznie 1111 KM i 1025 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejszy sedan na świecie. Lucid Motors obiecuje, że rozpędza się od 0 do 60 mil na godzinę w 2,6 sekundy.

Lucid Air Dream Edition Performance

Lucid Air Dream Edition Performance

mat. prasowe

Miejsce 4. Pininfarina Battista Anniversario Edition - 1900 KM
Battista Hyper GT to pierwszy elektryczny samochód stworzony przez Automobili Pininfarina (spółki zależnej indyjskiej Mahindry). Legendarne włoskie studio projektowe odpowiedzialne jest tym razem nie tylko za wygląd auta, ale całą jego konstrukcję. Elektryczny układ napędowy ma moc 1900 KM i moment obrotowy 1696 Nm. Auto bazuje na konstrukcji firmy Rimac. Czas rozpędzania od zera do 60 mil na godzinę ma wynieść 1,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 217 mil/h (350 km/h). Cena 2,2 mln dolarów. Podobno pierwsze egzemplarze już trafiły do klientów w USA.

Pininfarina Battista Anniversario Edition

Pininfarina Battista Anniversario Edition

mat. prasowe

Miejsce 3. Rimac Nevera - 1914 KM
W 2009 roku chorwacki biznesmen Mate Rimac rozpoczął działalność Rimac Automobili. Plan zakładał produkcję aut elektrycznych, które mogłyby konkurować z najlepszymi supersamochodami na świecie. Pierwszym tego efektem był zaprezentowany w 2018 roku model Nevera napędzany czterema silnikami elektrycznymi rozwijając łączną moc 1914 KM i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych producenta sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 1,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 412 km/h. Bateria ma pojemność 120 kWh i pozwala przejechać na jednym ładowaniu 550 km.

Rimac Nevera

Rimac Nevera

mat. prasowe

Miejsce 2. Aspark Owl - 1984 KM
Aspark Owl zadebiutował na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku i jest pierwszym elektrycznym hipersamochodem z Japonii. Firma z siedzibą w Osace wyceniła swój projekt na 3,5 mln dol. Auto ma przyspieszać do 60 mil na godzinę w 1,69 sekundy i rozpędzić się wg. danych producenta do prędkość 249 mil na godzinę (400 km/h). Model Owl ma cztery silniki elektryczne zapewniające napęd na wszystkie koła i łączną moc 1985 KM oraz moment obrotowy 1475 Nm. Produkcja Aspark Owl rozpoczęła się na zlecenie japońskiej spółki przez włoskiego partnera Manifattura Automobili Torino w Turynie w 2020 roku.

Aspark Owl

Aspark Owl

mat. prasowe

Miejsce 1. Lotus Evija - 2011 KM
Evija, pierwszy w pełni elektryczny model Lotusa, jest już produkowany i dostępny, ale w ograniczonej liczbie. Brytyjski producent twierdzi, że jego model ma moc 2011 KM. Evija jest wyposażona w akumulator o pojemności 93 kWh i układ czterosilnikowy. Lotus obiecuje zasięg 250 mil (400 km), przyspieszenie od 0 do 100 mil na godzinę w mniej niż 3 sekundy i prędkość maksymalną 217 mil na godzinę.

Lotus Evija

Lotus Evija

mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryczny samochód z rekordem przyspieszenia do 100 km/h

Napędy elektryczne w samochodach nie muszą się ograniczać do jednego silnika. To układy napędowe, które mogą łączyć moc dwóch, trzech, a nawet czterech silników, które napędzają każde koło z osobna. W tym Top10 znajdują się nie tylko sportowe auta, ale również SUV-y, limuzyny i pickupy.

Miejsce 10. Porsche Taycan Turbo S - 761 KM
Topowa wersja pierwszego w pełni elektrycznego modelu Porsche. Dwa silniki elektryczne zabudowane przy każdej z osi generują moc 761 KM i moment obrotowy 774 Nm. Znakomicie się prowadzi, pobił rekord okrążenia na torze Nürburgring dla najszybszego czterodrzwiowego samochodu elektrycznego. Do setki przyspiesza w 2,8 sekundy i rozpędza się do 260 km/h. Deklarowany zasięg to 412 km. Cena od 817 000 zł.

Pozostało 87% artykułu
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Na prąd
Elektryczny Rimac Nevera klapą sprzedażową. „Superbogaci wolą silniki spalinowe”
Na prąd
Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii