Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 10:03 Publikacja: 12.01.2023 03:00
Tomasz Konieczny w jednej ze swoich ról podczas próby do „Mocy przeznaczenia”
Foto: KRZYSZTOF BIELIŃSKI/TW-ON
To trzecia wspólna produkcja Opery Narodowej i nowojorskiej Metropolitan Opera. Przygotowania do niej rozpoczęły się jeszcze przed pandemią. To wtedy dyrektor Peter Gelb zaproponował polskim partnerom, by Mariusz Treliński przygotował dla obu scen inscenizację „Mocy przeznaczenia” Giuseppe Verdiego.
Oferta była kusząca, ale i niebezpieczna. Verdi jest autorem tak popularnym, że niemal zawsze gwarantuje sukces, jednak „Moc przeznaczenia” należy pod tym względem do wyjątków. Na scenie Metropolitan pojawia się rzadko, w Warszawie po 1945 roku w ogóle nie była wystawiana.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Jury Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki postawiło w tym roku na geograficzną różnorodn...
Jury 12 Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego ogłosiło swój pierwszy werdykt. Do drugiego etapu, który rozp...
Potrzeba było trzech dekad, by Międzynarodowy Konkurs Moniuszkowski stał się jedną z najważniejszych imprez ofer...
Fryderyk Chopin miał osiem lat, gdy po raz pierwszy wystąpił publicznie w 1818 roku. Dokładnie w takim samym wie...
Ta propozycja była jak zaproszenie do drużyny narodowej. Tego się nie odmawia – mówi Krzysztof Urbański, nowy dy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas