Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 08:00 Publikacja: 12.01.2023 03:00
Tomasz Konieczny w jednej ze swoich ról podczas próby do „Mocy przeznaczenia”
Foto: KRZYSZTOF BIELIŃSKI/TW-ON
To trzecia wspólna produkcja Opery Narodowej i nowojorskiej Metropolitan Opera. Przygotowania do niej rozpoczęły się jeszcze przed pandemią. To wtedy dyrektor Peter Gelb zaproponował polskim partnerom, by Mariusz Treliński przygotował dla obu scen inscenizację „Mocy przeznaczenia” Giuseppe Verdiego.
Oferta była kusząca, ale i niebezpieczna. Verdi jest autorem tak popularnym, że niemal zawsze gwarantuje sukces, jednak „Moc przeznaczenia” należy pod tym względem do wyjątków. Na scenie Metropolitan pojawia się rzadko, w Warszawie po 1945 roku w ogóle nie była wystawiana.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Organizowany już po raz siódmy w Pałacu na Wodzie w Łazienkach Festiwal romantycznych kompozycji jest skromny, a...
11. Dni Muzyki Ukraińskiej w Warszawie odbędą się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskieg...
Kiedy w teatrze w Salzburgu do orkiestry podeszła witana brawami dyrygentka i klawesynistka Emmanuelle Haïm, pog...
Od kilkunastu dni w Operze Narodowej pracują ukraińscy muzycy, którzy przyjechali ze swojej ojczyzny oraz z wiel...
Ośmioro bohaterów Konkursu Chopinowskiego z poprzednich lat wystąpi na tegorocznym festiwalu Chopin i jego Europ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas