Premiera "Cosi fan tutte" w Operze Narodowej: Co ma hippis do Mozarta

Dostojną, narodową sceną zawłaszczył tłum barwnych postaci, przedmiotów, gadżetów i kolorów oraz erotyczna atmosfera jak w skandalizującym musicalu „Hair”.

Mariusz Treliński zbiera pochwały i krytyki w Nowym Jorku

Po premierze „Mocy przeznaczenia” w Metropolitan Opera amerykańskie media najwięcej piszą o Mariuszu Trelińskim i norweskiej śpiewaczce Lise Davidsen.

Premiera „Mocy przeznaczenia” w Nowym Jorku. "To opera dla melomanów i kowbojów"

W USA nie można na siłę moralizować – mówi Mariusz Treliński przed premierą „Mocy przeznaczenia” w Nowym Jorku.

Krystian Lada: Więcej nas łączy, niż dzieli

Chcę uaktywnić empatię widza dla historii transpłciowej kobiety, a nie szokować – mówi Krystian Lada, reżyser „Lili Elbe”, laureat OPER! AWARDS za najlepszą prapremierę 2023 roku.

Inne wcielenie Piotra Beczały

W 15 polskich miastach będzie można obejrzeć 27 stycznia „Carmen” z udziałem Piotra Beczały, transmitowaną z Metropolitan w Nowym Jorku.

"Medea" Cherubiniego. Mit, thriller i melodramatyczny serial

Zgodnie z oczekiwaniami już pierwsze wpisy w mediach społecznościowych o „Medei” Cherubiniego w Operze Narodowej pełne są skrajnych opinii.

Nie żyje Ewa Podleś, ostatnia polska primadonna

W wieku 71 lat odeszła po długiej chorobie Ewa Podleś, śpiewaczka obdarzona unikatowym głosem, jednym z najwspanialszych, jaki objawił się w świecie w ostatnim półwieczu.

Opera Narodowa i śmierć na stacji benzynowej

Uwspółcześniona „Medea” w Operze Narodowej z pewnością wzbudzi kontrowersje, ale ten spektakl i jego twórcę Simona Stone’a należy poznać. To jeden z najważniejszych obecnie reżyserów na świecie.

"Otello" w Poznaniu. Zazdrość jest uczuciem odwiecznym

David Pountney, Brytyjczyk z polskim obywatelstwem, intrygująco opowiedział w Poznaniu znaną historię Otella

"Otello" w Poznaniu: Miłość, zazdrość, zbrodnia, również w poczuciu klaustrofobii

W sobotni wieczór, na scenie w gmachu pod Pegazem w Poznaniu ponownie, w nowej inscenizacji, wystawiona zostanie opera "Otello"- jedno z najwspanialszych dzieł Giuseppe Verdiego.

Operowe Oscary dla Andrzeja Filończyka i dla poznańskiego Moniuszki

Baryton Andrzej Filończyk jako najlepszy młody śpiewak oraz premiera „Jawnuty” Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim w Poznaniu to tegoroczni laureaci International Opera Awards.

Michał Znaniecki nie chce już być dyrektorem Opery Wrocławskiej

Niespełna cztery miesiące trwała zgodna współpraca dyrektorskiego tandemu Tomasz Janczak i Michał Znanieckiego, który właśnie postanowił zrezygnować z pracy w Operze Wrocławskiej.

„Kobieta bez cienia”. Mocne wejście Trelińskiego w Lyonie

Baśń o „Kobiecie bez cienia” Mariusz Treliński opowiedział Francuzom w sposób mroczny, klarowny i sugestywny.

„Ślepy tor”: Każdy chce mieć swoją Europę

„Ślepy tor” to dowód, że trzej wybitni twórcy o różnych ideowo postawach potrafią u nas ze sobą współpracować.

Premiera w Operze Narodowej: ślepy tor w Europie

Rzadko się zdarza, by na najważniejszej scenie w Polsce – w Operze Narodowej – odbywała się premiera nowego utworu polskiego kompozytora, ale „Ślepy tor” nie tylko z tego powodu jest wydarzeniem.

Operowe Oscary: Pięć polskich nominacji

Piotr Beczała, Tomasz Konieczny, Andrzej Filończyk i Boris Kudlićka, a także premiera „Jawnuty” Stanisława Moniuszki z Teatru Wielkiego znaleźli się na liście tegorocznych kandydatów do International Opera Awards.

„Czarodziejski flet w Breslau”. Mozart nie został zamordowany

Mroczny talent Marka Krajewskiego i nieśmiertelny geniusz Mozarta złączyły się harmonijnie w kryminalno-operowy „Czarodziejski flet w Breslau”.

„Łaskawość Tytusa”. Morderstwo Pawła Adamowicza na scenie

W Gdańsku inscenizacja opery Mozarta rozpoczyna się od rekonstrukcji przypominającej, jak zamordowano prezydenta Pawła Adamowicza.