Placido Domingo upada coraz niżej

Występy legendarnego tenora na festiwalu Arena di Verona zakończyły się w tym roku skandalem. Włoski dziennik „Corriere della sera” zrecenzował je krótko: to była klapa.

Zróbmy razem operę

W Centrum OSSA szykuje się 13 sierpnia wyjątkowa premiera operowa – „Zaporożec za Dunajem” – w wykonaniu dzieci i młodzieży z Ukrainy.

Polski śpiewak ranny na scenie. Zasadzki czyhające podczas operowego spektaklu

Tomasz Konieczny został ranny podczas premiery na Festiwalu w Bayreuth i nie mógł dokończyć występu. W teatrach zdarzają się jednak takie wypadki.

Nieśmiały młodzieniec i kobieta

„Albert Herring” i „Manon” to dwa słynne utwory, które długo czekały, by wejść na polskie sceny. Stanie się to w ten weekend w Poznaniu i Wrocławiu.

Opera Narodowa. Przed wyprawą do Nowego Jorku

Na koniec sezonu Opera Narodowa zaprasza na gwiazdorski koncert Pretty Yende oraz Artura Rucińskiego i rozpoczyna sprzedaż biletów na wydarzenia po wakacjach.

Konkurs Moniuszkowski: Dziewiątka Polaków śpiewa dalej

Po trzech dniach przesłuchań jury 11. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Moniuszki podjęło pierwszą decyzję. Do drugiego etapu dopuszczono 42 uczestników.

Atrakcyjny temat męskiej nagości

Aleksandra Kurzak zrezygnowała z występów w „Tosce” w Barcelonie, co odnotowały plotkarskie portale, bo można ten news doprawić niemal pornografią.

"Straszny dwór": Renowacja cnót niewieścich

Włoszka Ilaria Lanzino odczytała utwór z naszego kanonu narodowego bez patriotycznych obciążeń i odniosła sukces.

„Nawrócona”: Zmieniają się epoki, nietolerancja zostaje

Odnoszący sukcesy w Europie Krystian Lada zaprezentował się jako współautor opery „Nawrócona” – bardzo współczesnej, choć o wyprawach krzyżowych.

„Król Roger” w Operze na Zamku. Symbole i trochę erotyki

Szczecińska Opera na Zamku postanowiła zmierzyć się z „Królem Rogerem” Karola Szymanowskiego. A kolejna premiera odbędzie w tym roku w Chicago.

„Turandot” w Operze Krakowskiej. Księżniczka z opowieści s.f.

Wszystko wskazuje na to, że „Turandot” jest ostatnią inscenizacją w Operze Krakowskiej za kadencji obecnego dyrektora.

Książę i Kopciuszek w Nowym Jorku

Sylwestrową premierę „Rigoletta" w Metropolitan z Piotrem Beczałą w jednej z głównych ról w Polsce obejrzymy dzięki transmisji zaplanowanej na styczeń.

„La Boheme”. Miłość łatwiej wyśpiewać, niż zagrać

Proste uczucia to dla współczesnego teatru trudny problem. Przekonała się o tym Barbara Wysocka w „La Boheme”.

"Fidelio": Samo nazwisko nie zaśpiewa

Jeśli coś robi się skromnymi środkami, trzeba czynić to jak najlepiej, inaczej efekt będzie połowiczny jak w „Fideliu" w Operze Narodowej.

"Wolny strzelec": romantyczne duchy krążą wokół nas

Na jubileusz 180-lecia siedziby Opera Wrocławska nieprzypadkowo wybrała „Wolnego strzelca", dzieło niemieckiego dyrektora tego teatru w XIX wieku.

„Holender tułacz”: siła tajemniczego żeglarza

W powracającej do życia Opéra Bastille Francuzi oklaskują wybitną kreację Tomasza Koniecznego.

Weekend gwiazd w Operze Narodowej

Tylko na dwa przedstawienia 8 i 10 października wraca entuzjastycznie przyjęty „Werther” Jules’a Massenet, zaś 9 października Beethovena będzie interpretował Jan Lisiecki.

„Cardillac” Mariusza Trelińskiego. Zbrodniarz ukryty w tłumie

„Cardillac” Mariusza Trelińskiego to spektakl, w którym reżyser bardziej eksponuje swoje wizje niż sam utwór.