Zorganizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zamknięty konkurs na dyrektora Opery Narodowej został rozstrzygnięty już dwa miesiące temu i choć jednomyślny werdykt konkursowej komisji wskazywał na Borisa Kudličkę, dopiero teraz po szczegółowych rozmowach z nim ministra Hanna Wróblewska wręczyła mu nominację.
Czytaj więcej
Komisja konkursowa powołana do wyboru kandydata na nowego dyrektora Teatru Wielkiego–Opery Narodo...
Sam dyrektor in spe Boris Kudlička odmawia na razie zdradzenia szczegółów swojej koncepcji prowadzenia teatru. Do 1 września chce ją maksymalnie ukonkretnić. Podkreśla też, że repertuar sezonu 2025–2026 został ułożony pod wodzą dyrektora Waldemara Dąbrowskiego, a on w pełni akceptuje to, co zaprojektowano.
Cztery premiery operowe i trzy baletowe będą więc atrakcją najbliższego sezonu, który dla Teatru Wielkiego upłynie pod znakiem dwóch ważnych jubileuszy: położenia kamienia pod jego budowę w 1825 roku i powojennej odbudowy gmachu w 1965 roku. O pierwszej premierze głośno jest już od kilkunastu miesięcy. To zaplanowana na wrzesień prapremiera „Najlepsze miasto świata” Cezarego Duchnowskiego z librettem Beniamina Bukowskiego inspirowanym głośną książką Grzegorza Piątka o odbudowie Warszawy po II wojnie światowej.