Aktualizacja: 23.05.2025 22:08 Publikacja: 23.05.2025 15:40
Foto: archiwum własne
Ostatnio uczestniczyłam w premierze koncertowej wersji opery „Romeo i Julia” Charles’a Gounoda. Było to wspaniałe doznanie muzyczne. W partii Julii znakomicie zaprezentowała się sopranistka Gabriela Legun. Nie zawiódł też pochodzący z USA tenor Matthew White, a jak zawsze świetny był bas Rafał Siwek. Myślę, że wystawianie oper w wersji koncertowej bywa czasem lepszym rozwiązaniem niż prezentowanie słabych – pod względem reżyserii czy scenografii – spektakli scenicznych. Niestety, takie nieudane produkcje zdarzają się także w naszej Operze Narodowej. W poprzednim sezonie rozczarowaniem była „Medea” Luigiego Cherubiniego. Słuchając „Romea i Julii” z trzeciego rzędu, doznałam, niestety, także estetycznych rozczarowań. Opera Narodowa jest najważniejszą sceną muzyczną w Polsce i od niej musimy oczekiwać klasy w każdym wymiarze, także w jakości kostiumów solistów, a przede wszystkim ubioru członków orkiestry. Z niedowierzaniem patrzyłam też, że soliści piją wodę mineralną z… plastikowych butelek z logo firmy, co wyglądać mogło na lokowanie produktu. Żyjemy w świecie zalanym bylejakością, dlatego tym bardziej potrzebujemy miejsc wyznaczających estetyczne standardy. Proszę spojrzeć na noworoczne koncerty Orkiestry Wiedeńskiej – tam każdy szczegół ma znaczenie dla odbioru całości.
Wybitny aktor i reżyser opowieścią o duńskim księciu zaskoczył tych, którzy spodziewali się klasycznego teatru a...
Nie dajcie się zwieść! „Zamęt” nie ma nic wspólnego z „Gwiezdnymi wojnami”!
„Listy” Marii Skłodowskiej-Curie i Alberta Einsteina są książką wyjątkową ze względu na tematy oraz jakość edyto...
„Oszukać przeznaczenie: Więzy krwi” to udany powrót morderczej serii.
„Diva Futura” opowiada o świecie włoskiego porno bez epatowania seksem. Polaków może zaciekawić postać Cicciolin...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas