Orange pozyskał już ponad 20 tys. abonentów usług internetowych w sieci Telekomunikacji Polskiej. – Nie konkurujemy bezpośrednio z Neostradą. Ofertę kierujemy przede wszystkim do klientów sieci komórkowej Orange. To pozwala nam zagospodarować pod naszą marką kolejną niszę internetowego rynku – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes zarządu PTK Centertel, operatora sieci Orange.
– Z kilkunastu firm, które startowały w wyścigu po klientów TP, do tej pory liczyła się Netia. Wygląda na to, że poza nami na tym rynku będzie się jeszcze liczył Orange – przyznaje Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii. Jego spółce udało się zdobyć w ubiegłym roku ponad 100 tys. abonentów w sieci TP. Ponad połowę wszystkich klientów, których od grudnia 2006 r. do marca 2008 odebrali TP jej rywale. Poza Netią trzeba wymienić Tele2, Dialog i GTS Energis.
Rywale rozpaczliwie gonią narodowego operatora. Jednym ze sposobów są tańsze usługi. Orange do najtańszych nie należy.
Przede wszystkim dzięki aktywności Netii po raz pierwszy od udostępnienia innym firmom swojej sieci Telekomunikacja Polska przegrywa z konkurencją rywalizację o klientów usług internetowych. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku spółka zdobyła 58 tys. abonentów, podczas gdy rywale 60 tys. Ale licząc razem z Centertelem, grupa TP wciąż jest lepsza. W ten sposób Centertel psuje biznes konkurentom TP, przechwytując część klientów, którzy rezygnują z Neostrady.
– W kolejnych kwartałach również spodziewamy się dobrej sprzedaży usług, adekwatnej do zaplanowanych nakładów reklamowych – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa. Do końca roku jej firma może pozyskać 80 – 100 tys. abonentów. Centertel świadczy usługi internetowe abonentom, którzy korzystają z taniego socjalnego planu telefonicznego. TP takim klientom z założenia nie sprzedaje Neostrady. W ten sposób chciała zniechęcić klientów do najtańszego planu telefonicznego. Bez łamania tej polityki szuka nowych klientów na Internet pod marką Orange.