Jak podaje Eurostat w oparciu o dane za 2008 r. średnio w 27 krajach (UE oraz Norwegia i Chorwacja) 12 proc. firm wykazało przychody generowane ze sprzedaży w sieci.

Polska jest w końcówce zestawienia, najgorzej prezentują się firmy z Cypru i Bułgarii, gdzie jedynie co setna firma ma przychody pochodzące z e-handlu. Niewiele lepiej jest w Rumunii, gdzie wskaźnik wynosi 2 proc. - Średnio 73 proc. przychodów z tego segmentu pochodzi z działalności na terenie kraju, gdzie firma jest zarejestrowana, a jedynie 8 proc. z państw spoza UE - podaje Eurostat.

Pozostałe 19 proc. to przychody generowane w innych krajach członkowskich. Najbardziej umiędzynarodowione firmy działają na Malcie - aż 56 proc. przychodów z handlu internetowego pochodzi z działalności spoza 27 badanych rynków.

W Polsce jest to jedynie 6 proc. a 71 proc. przypada na działalność w kraju. Według danych Eurostatu w 27 zbadanych państwach średnio już 93 proc. firm dysponuje dostępem do internetu. Zdecydowanie pod tym względem przoduje Finlandia, gdzie 100 proc. firm może się tym pochwalić, w Polsce odsetek wynosi 90 proc.