Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie zmiany mogą wyniknąć z zakupów marek przez ABG przed IPO?
- Jakie znaczenie mają działania ABG dla zachodnich marek modowych?
- Dlaczego Jamie Salter przyciąga uwagę chińskich platform e-commerce?
- Jakie wyzwania i obawy dostrzegają w przemyśle modowym analitycy z McKinsey?
Zombie – tak określane są marki odzieżowe i obuwnicze, w których przejmowaniu wyspecjalizował się Jamie Salter, założyciel Authentic Brands Group, czyli biznesowy partner Dariusza Miłka, założyciela grupy CCC. 2025 rok dla Jamiego Saltera jest gorący, a 2026 r. może być przełomowy.
Zakupy przed IPO?
W ciągu kilku miesięcy br. Jamie Salter uzgodnił przynajmniej dwie transakcje o łącznej wartości 1,7 mld USD, a w trzeciej – gdzie sprzedający chce 1 mld USD – znalazł się wśród trzech chętnych.
Czytaj więcej
Nasz model biznesowy jest taki, że to my mamy zarabiać – mówi Dariusz Miłek, główny akcjonariusz...
To, jak się wydaje, realizacja szerszego planu. Shaquille O’Neal, obok Saltera i funduszu BlackRock, znaczący akcjonariusz ABG, nie ukrywał w ubiegłym roku, że celem holdingu jest awans z trzeciego na drugie miejsce po Disney Corporation wśród grup zarabiających na licencjonowaniu marek.