Przychody Agory wyniosły w III kw. 283,6 mln zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją spadł rok do roku o 12,2 proc. do 30,3 mln zł, zysk operacyjny obniżył się aż o 42,8 proc. do 7,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 5,5 mln zł (spadek r/r o 53 proc.).
Oczekiwania domów maklerskich co do zysków odpytanych przez „Rz" były nieco wyższe. Ich zdaniem przychody Grupy Agora miały wzrosnąć w III kw. o 14,29 proc. rok do roku do 281,84 mln zł, a zysk netto spaść o 66,5 proc. do 7,5 mln zł. EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) spaść rok do roku o 2,84 proc. do 33,52 mln zł, a zysk operacyjny: obniżyć się 39,86 proc. do 8,3 mln zł.
Grupa skorygowała w dół swoje oczekiwania dla rynku reklamy w Polsce w tym roku. - W trzecim kwartale 2011 r. wartość wydatków reklamowych zwiększyła się o 2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a po pierwszych trzech kwartałach 2011 r. wartość rynku reklamy wzrosła o prawie 4 proc. W swoich szacunkach na rok bieżący spółka założyła wzrost wartości rynku reklamy w całym 2011 r. o około 3?5 proc. Obserwując bieżącą sytuację na rynku reklamy spółka postanowiła skorygować swoje założenia co do wzrostu wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. Obecnie, na podstawie dostępnych danych rynkowych oraz biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą na świecie, a w szczególności w Europie, oraz dużą zmienność na rynkach finansowych, spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2?4 proc. – podała firma.
Wczoraj swoje prognozy dla rynku reklamy w tym roku obniżył dom mediowy Starlink, który nie spodziewa się już 5 proc., a 3-4 proc. wzrostu wydatków na promocję w tym roku.
Zdaniem Agory wydatki na reklamę w gazetach spadną w tym roku o 9-12 proc., a nie o 7-9 proc., jak szacowała wcześniej. Reklama w magazynach skurczy się o 4-6 proc. (wcześniej była mowa, że o 1-3 proc.). Prognozy dla Internetu, radia, kina,telewizji i out doorze pozostały niezmienione. - W opinii spółki wymienione powyżej segmenty rynku reklamy powinny wzrosnąć zgodnie z podanymi dynamikami. Niemniej jednak, ze względu na dużą wrażliwość rynku reklamy na zmiany w otoczeniu makroekonomicznym i na rynkach finansowych, jest możliwe że w niektórych segmentach rynku reklamy wartość wydatków reklamowych będzie rosła zgodnie z liczbą/cyfrą wyznaczającą górną granicę zakładanego przedziału wzrostu, a w innych będzie to wzrost realizowany w okolicach dolnej granicy takiego przedziału – podała Agora.