Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie popyt na telewizory z dostępem do Internetu

W I półroczu, według firmy GfK, ich sprzedaż w sześciu najbogatszych państwach Europy skoczyła o 1/3. Jednak najchętniej ze smart tv korzystają Chińczycy

Publikacja: 07.09.2012 02:50

Na ten sygnał producenci telewizorów czekali od dawna. W czerwcu firmy LG Electronics i TP Vision (reprezentująca markę Philips) zawiązały sojusz Smart TV Alliance na rzecz rozpowszechnienia inteligentnych telewizorów. Dołączyli do nich m.in. Qualcomm, producent procesorów, Obigo, dostawca przeglądarek internetowych i oprogramowania aplikacyjnego, a także YuMe, dostawca oprogramowania i usług w zakresie reklam wideo.

Najważniejszym krokiem jest wypracowanie wspólnego standardu oprogramowania, by aplikacje działały na telewizorach różnych producentów należących do sojuszu.

Jak wynika z najnowszych badań GfK, najwyższy odsetek smart tv (44 proc.) mają Chińczycy. Kolejne w rankingu są Korea Południowa, gdzie telewizor z dostępem do Internetu ma prawie jedna piąta właścicieli telewizorów (18 proc.), Indie (17 proc.), Brazylia (14 proc.) i Turcja (13 proc.).

– Widzowie w krajach rozwijających się, jak Indie, Brazylia, a w szczególności Chiny, oglądają coraz większe ilości treści poza telewizorami, ale także korzystając z telewizorów w znacznie bardziej zaawansowany sposób niż kiedyś. W czasie oglądania wykonują coraz więcej czynności online. To dla nas wskazówka, jak będą się zachowywali za kilka lat widzowie w państwach zachodnich – komentuje Richard Preedy, dyrektor ds. badań w GfK.

W Europie najwyższy odsetek telewizorów z dostępem do Internetu (11 proc.) mają widzowie w Wielkiej Brytanii. Taki sam odsetek mają USA i Meksyk.

Reklama
Reklama

W Hiszpanii i Niemczech smart tv to dziś tylko 8 proc. rynku. W Belgii: 6 proc., a w Rosji i Holandii po 5 proc.

Na razie jednak fakt ,czy telewizor ma dostęp do Internetu, czy nie, globalnie nie przesądza o zakupie tego sprzętu. W krajach zachodnich najważniejszym parametrem zakupu jest dziś cena telewizora i przekątna ekranu.

— astan

Na ten sygnał producenci telewizorów czekali od dawna. W czerwcu firmy LG Electronics i TP Vision (reprezentująca markę Philips) zawiązały sojusz Smart TV Alliance na rzecz rozpowszechnienia inteligentnych telewizorów. Dołączyli do nich m.in. Qualcomm, producent procesorów, Obigo, dostawca przeglądarek internetowych i oprogramowania aplikacyjnego, a także YuMe, dostawca oprogramowania i usług w zakresie reklam wideo.

Najważniejszym krokiem jest wypracowanie wspólnego standardu oprogramowania, by aplikacje działały na telewizorach różnych producentów należących do sojuszu.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama