Rośnie popyt na telewizory z dostępem do Internetu

W I półroczu, według firmy GfK, ich sprzedaż w sześciu najbogatszych państwach Europy skoczyła o 1/3. Jednak najchętniej ze smart tv korzystają Chińczycy

Publikacja: 07.09.2012 02:50

Na ten sygnał producenci telewizorów czekali od dawna. W czerwcu firmy LG Electronics i TP Vision (reprezentująca markę Philips) zawiązały sojusz Smart TV Alliance na rzecz rozpowszechnienia inteligentnych telewizorów. Dołączyli do nich m.in. Qualcomm, producent procesorów, Obigo, dostawca przeglądarek internetowych i oprogramowania aplikacyjnego, a także YuMe, dostawca oprogramowania i usług w zakresie reklam wideo.

Najważniejszym krokiem jest wypracowanie wspólnego standardu oprogramowania, by aplikacje działały na telewizorach różnych producentów należących do sojuszu.

Jak wynika z najnowszych badań GfK, najwyższy odsetek smart tv (44 proc.) mają Chińczycy. Kolejne w rankingu są Korea Południowa, gdzie telewizor z dostępem do Internetu ma prawie jedna piąta właścicieli telewizorów (18 proc.), Indie (17 proc.), Brazylia (14 proc.) i Turcja (13 proc.).

– Widzowie w krajach rozwijających się, jak Indie, Brazylia, a w szczególności Chiny, oglądają coraz większe ilości treści poza telewizorami, ale także korzystając z telewizorów w znacznie bardziej zaawansowany sposób niż kiedyś. W czasie oglądania wykonują coraz więcej czynności online. To dla nas wskazówka, jak będą się zachowywali za kilka lat widzowie w państwach zachodnich – komentuje Richard Preedy, dyrektor ds. badań w GfK.

W Europie najwyższy odsetek telewizorów z dostępem do Internetu (11 proc.) mają widzowie w Wielkiej Brytanii. Taki sam odsetek mają USA i Meksyk.

W Hiszpanii i Niemczech smart tv to dziś tylko 8 proc. rynku. W Belgii: 6 proc., a w Rosji i Holandii po 5 proc.

Na razie jednak fakt ,czy telewizor ma dostęp do Internetu, czy nie, globalnie nie przesądza o zakupie tego sprzętu. W krajach zachodnich najważniejszym parametrem zakupu jest dziś cena telewizora i przekątna ekranu.

— astan

Na ten sygnał producenci telewizorów czekali od dawna. W czerwcu firmy LG Electronics i TP Vision (reprezentująca markę Philips) zawiązały sojusz Smart TV Alliance na rzecz rozpowszechnienia inteligentnych telewizorów. Dołączyli do nich m.in. Qualcomm, producent procesorów, Obigo, dostawca przeglądarek internetowych i oprogramowania aplikacyjnego, a także YuMe, dostawca oprogramowania i usług w zakresie reklam wideo.

Najważniejszym krokiem jest wypracowanie wspólnego standardu oprogramowania, by aplikacje działały na telewizorach różnych producentów należących do sojuszu.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju