Na ten sygnał producenci telewizorów czekali od dawna. W czerwcu firmy LG Electronics i TP Vision (reprezentująca markę Philips) zawiązały sojusz Smart TV Alliance na rzecz rozpowszechnienia inteligentnych telewizorów. Dołączyli do nich m.in. Qualcomm, producent procesorów, Obigo, dostawca przeglądarek internetowych i oprogramowania aplikacyjnego, a także YuMe, dostawca oprogramowania i usług w zakresie reklam wideo.
Najważniejszym krokiem jest wypracowanie wspólnego standardu oprogramowania, by aplikacje działały na telewizorach różnych producentów należących do sojuszu.
Jak wynika z najnowszych badań GfK, najwyższy odsetek smart tv (44 proc.) mają Chińczycy. Kolejne w rankingu są Korea Południowa, gdzie telewizor z dostępem do Internetu ma prawie jedna piąta właścicieli telewizorów (18 proc.), Indie (17 proc.), Brazylia (14 proc.) i Turcja (13 proc.).
– Widzowie w krajach rozwijających się, jak Indie, Brazylia, a w szczególności Chiny, oglądają coraz większe ilości treści poza telewizorami, ale także korzystając z telewizorów w znacznie bardziej zaawansowany sposób niż kiedyś. W czasie oglądania wykonują coraz więcej czynności online. To dla nas wskazówka, jak będą się zachowywali za kilka lat widzowie w państwach zachodnich – komentuje Richard Preedy, dyrektor ds. badań w GfK.
W Europie najwyższy odsetek telewizorów z dostępem do Internetu (11 proc.) mają widzowie w Wielkiej Brytanii. Taki sam odsetek mają USA i Meksyk.