Reklama
Rozwiń

Rośnie popyt na telewizory z dostępem do Internetu

W I półroczu, według firmy GfK, ich sprzedaż w sześciu najbogatszych państwach Europy skoczyła o 1/3. Jednak najchętniej ze smart tv korzystają Chińczycy

Publikacja: 07.09.2012 02:50

Na ten sygnał producenci telewizorów czekali od dawna. W czerwcu firmy LG Electronics i TP Vision (reprezentująca markę Philips) zawiązały sojusz Smart TV Alliance na rzecz rozpowszechnienia inteligentnych telewizorów. Dołączyli do nich m.in. Qualcomm, producent procesorów, Obigo, dostawca przeglądarek internetowych i oprogramowania aplikacyjnego, a także YuMe, dostawca oprogramowania i usług w zakresie reklam wideo.

Najważniejszym krokiem jest wypracowanie wspólnego standardu oprogramowania, by aplikacje działały na telewizorach różnych producentów należących do sojuszu.

Jak wynika z najnowszych badań GfK, najwyższy odsetek smart tv (44 proc.) mają Chińczycy. Kolejne w rankingu są Korea Południowa, gdzie telewizor z dostępem do Internetu ma prawie jedna piąta właścicieli telewizorów (18 proc.), Indie (17 proc.), Brazylia (14 proc.) i Turcja (13 proc.).

– Widzowie w krajach rozwijających się, jak Indie, Brazylia, a w szczególności Chiny, oglądają coraz większe ilości treści poza telewizorami, ale także korzystając z telewizorów w znacznie bardziej zaawansowany sposób niż kiedyś. W czasie oglądania wykonują coraz więcej czynności online. To dla nas wskazówka, jak będą się zachowywali za kilka lat widzowie w państwach zachodnich – komentuje Richard Preedy, dyrektor ds. badań w GfK.

W Europie najwyższy odsetek telewizorów z dostępem do Internetu (11 proc.) mają widzowie w Wielkiej Brytanii. Taki sam odsetek mają USA i Meksyk.

Reklama
Reklama

W Hiszpanii i Niemczech smart tv to dziś tylko 8 proc. rynku. W Belgii: 6 proc., a w Rosji i Holandii po 5 proc.

Na razie jednak fakt ,czy telewizor ma dostęp do Internetu, czy nie, globalnie nie przesądza o zakupie tego sprzętu. W krajach zachodnich najważniejszym parametrem zakupu jest dziś cena telewizora i przekątna ekranu.

— astan

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama