Branża reklamy zewnętrznej długo czekała na to wydarzenie. Zakłady Transportu Miejskiego w Warszawie otworzyły w poniedziałek oferty na budowę i obsługę wiat przystankowych. Jak ustaliła „Rz" wpłynęły dwie oferty. Złożyły je konsorcjum giełdowe CAM Media oraz AMS (grupa Agory) ze Stroerem. Walka rozgrywa się o wart 100 mln zł rocznie warszawski rynek reklamy outdoorowej. Kampanie, które można dziś realizować na wiatach przystankowych, nie zapewniają takich wpływów. Uczestnicy przetargu uważają jednak, że segment ten przejmie reklamę uliczną. Chodzi o segment tzw. citylightów, czyli podświetlanych tablic.
– Uważamy, że nasza oferta jest dla miasta bardzo dobrym wyjściem. Docelowo chcemy podzielić się z ZTM, oddając 44 proc. przychodów uzyskiwanych dzięki wiatom – mówi Paweł Orłowski, wiceprezes CAM Mediów. Precyzuje, że taką część przychodów miasto otrzymywać miałoby od konsorcjum, kiedy poniesie ono inwestycje i koszty związane z budową utrzymaniem i kosztem finansowania sieci wiat na kwotę 212 mln zł i zacznie wypracowywać pierwsze zyski.
Z kolei – jak potwierdza Marek Kuzaka, prezes AMS – oferta AMS/Stroera zakłada podział przychodów z ZTM od przysłowiowego pierwszego grosza przychodów, ale suma, jaka miałaby wpłynąć do miejskiej kasy, stanowić ma 0,1 proc. przychodów konsorcjum uzyskiwanych dzięki wiatom.
AMS ma tę przewagę, że spółka z grupy – Adpol – od lat jest „opiekunem" warszawskich wiat.
CAM Media liczą na przychody z warszawskich wiat oraz na zyski. – Staraliśmy się wyciągnąć wnioski z kłopotów branży budowlanej. Poziomu założonych zysków nie mogę zdradzić, ale na pewno na tym nie stracimy – mówi Orłowski.