Wzrost zysku netto Cyfrowego Polsatu o 234 proc. rok do roku to m.in. efekt pozytywnego wpływu wyceny obligacji spółki - wyjaśnia zarząd w prezentacji dla inwestorów. Na rzecz firmy w minionym kwartale działały także różnice kursowe.
Jednak wyższy niż sądzono okazał się także zysk operacyjny medialnej grupy Zygmunta Solorza-Żaka: wyniósł blisko 198 mln zł, o 23 proc. więcej niż mówiły prognozy specjalistów. EBITDA platformy zamknęła się kwotą 257,9 mln zł, o 17 proc. wyższą od prognoz. Wyniki te poprawiły się z roku na rok dzięki redukcji kosztów (m.in. licencji programowych i produkcji telewizyjnej) i efektom synergii uzyskiwanym przy konsolidacji kolejnych firm w medialnej grupie.
Najmniej „pomylili się" – bo o 1 proc. - analitycy szacując przychody grupy: wyniosły 644,5 mln zł, a spodziewano się 638,1 mln zł.
W III kw. 2011 r. grupa Cyfrowego Polsatu zanotowała 615,5 mln zł przychodów, 148 mln zł zysku operacyjnego, blisko 62 mln zł straty netto oraz 196,2 mln zł EBITDA.
W minionym kwartale rosły przychody grupy z opłat od osób indywidualnych, ale – jak całemu rynkowi medialnemu – spadały wpływy z reklamy i sponsoringu. Ponieważ tempo było wolniejsze niż u konkurencji, Telewizja Polsat zwiększyła swój udział w rynku reklamy telewizyjnej.