W listopadzie najwięcej internautów – 20,14 mln, 93,9 wszystkich – odwiedzało w Polsce witryny Grupy Google i było to minimalnie mniej (0,27 proc.) niż miesiąc wcześniej – wynika z najnowszego badania ruchu internetowego Megapanel PBI/Gemius. Kolejnymi najchętniej odwiedzanymi witrynami były Facebook.com i YouTube.com z wynikami –odpowiednio - 16,85 mln (spadek względem października o 0,23 proc.) i 16,2 mln (wzrost o 0,66 proc.).
Kolejni byli już lokalni gracze. Stawkę otwierała tradycyjnie Grupa Onet-RASP (wciąż jeszcze bez Naszej-Klasy)z 15,49 mln użytkowników (spadek o 0,09 proc.), za nią plasowała się Grupa Allegro-GG z 15,13 mln użytkowników (spadek o 0,53 proc.). Wyniki Allegro niebawem nieco się zmienią, bo we wtorek ogłoszono, iż wliczającą się do jej statystyk Grupę Bankier.pl (1,82 mln użytkowników w listopadzie) przejmuje od niej wydawca „Pulsu Biznesu" – Bonnier Business Polska. Na sprzedaż jest też podobno Gadu-Gadu.
Kolejna w Megapanelu jest Grupa Wirtualna Polska z 14,59 mln użytkowników (wzrost o 0,19 proc.). Jej wyniki także niebawem się zmienią, bo niedawno ogłosiła przejęcie Grupy Money.pl (2,94 mln użytkowników w listopadzie). Grupa Interia straciła o,15 proc. użytkowników w porównaniu z październikiem i w listopadzie miała ich 12,18 mln, a Grupa Gazeta.pl odnotowała 2,27 proc. spadek (ponad pół miliona użytkowników) do 11,14 mln. To skutek zakończenia jej trwającej od ok. pięciu lat umowy z amerykańskim MSN (należy do Microsoftu). Kolejna w zestawieniu była Wikipedia.org (10,34 mln użytkowników, wzrost o 0,99 proc.), pierwszą dziesiątkę zamknęła Grupa Polskapresse-Media Regionalne, która w listopadzie miała 9,1 mln użytkowników, o 674 tys. (lub o 3,32 proc.) więcej niż miesiąc wcześniej. To także grupa poszukująca na rynku okazji do przejęć. W 2014 r. przejęła np. kontrolę nad Gruperem, jedną trzecią serwisu Coigdzie.pl, a w tym tygodniu zdecydowała się na mariaż kapitałowy z Zumzi.
Największym portalom horyzontalnym (ogólno tematycznym) w listopadzie liczba użytkowników spadała. Onet.pl odnotował spadek liczby użytkowników o 0,06 proc. (72 tys.) do 13,67 mln, Wp.pl – o 0,92 proc.(246,5 tys.) do 11,31 mln, Gazeta.pl – o 2,72 proc. (lub 620 tys.) do 7,89 mln i tylko Interia.pl odnotowała wzrost liczby użytkowników miesiąc do miesiąca o 0,8 proc. do 7,31 mln.