Reklama

Cyfrowe pokolenie cierpi inaczej

Wirtualna rzeczywistość kształtuje sposób postrzegania otoczenia i przeżywania emocji przez dzieci i młodzież. Dla przedstawicieli pokoleń Z i Alfa internet bywa nie tyle światem równoległym, co alternatywnym. To rodzi wyzwania w zakresie zdrowia psychicznego.

Publikacja: 17.06.2025 04:45

Cyfrowe pokolenie cierpi inaczej

Foto: Adobe Stock

– Korzystanie z technologii cyfrowej przez młodych ludzi jest im potrzebne i jest konieczne. Dzisiejszy świat jest jednak tak złożony i przeładowany informacjami, że mówimy o przebodźcowaniu. W takich warunkach młody człowiek potrzebuje wsparcia. Tego wsparcia, najczęściej, nie daje mu rodzina, bo ona jest osadzona w innej rzeczywistości – mówi prof. Janusz Heitzman z Instytutu Psychiatrii i Neurologii.

Rodzina nie rozumie języka cyfrowego, którym posługują się młodzi; nie rozumie też tego, co się dzieje na komunikatorach, z których powszechnie korzystają. Szukanie w niej wsparcia przez nastolatka natrafia na mur nieznajomości. Dlatego – wskazuje ekspert – korzystanie z nowych technologii staje się dla młodych ludzi wentylem bezpieczeństwa i wyrazem potrzeby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w życiu. Młodzież szuka w internecie odpowiedzi na pytania, na które nikt inny im nie odpowiada, m.in. jak żyć.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Choroby
Sezon infekcyjny wystartował. Grypa budzi się powoli, Covid-19 traci na sile
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Choroby
Mamy lepszą kontrolę nad chorobą
Choroby
Rak piersi – Polki potrzebują nowoczesnego leczenia i wsparcia
Choroby
Nowe szanse dla pacjentów z chorobami rzadkimi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Choroby
Krzysztof Kotyniewicz: Głusi są spychani na margines życia społecznego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama