Reklama

Boją się migrantów, pracy zdalnej i nie uprawiają seksu. Naukowcy zbadali pokolenie Z

Co piąty młody mężczyzna w Polsce ma problem z określeniem swojej tożsamości płciowej. Czuje się bardziej kobiecy niż męski. Podobne dylematy ma tylko 5 proc. młodych kobiet z pokolenia Z – pokazuje raport CBOS o zetkach, który poznała „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 31.05.2025 20:30

Młodzi, zapytani o życie towarzyskie, opowiadali, że jest ono rozbudowane. Ze związkami natomiast je

Młodzi, zapytani o życie towarzyskie, opowiadali, że jest ono rozbudowane. Ze związkami natomiast jest już trudniej.

Foto: stock.adobe.com

Mieli być roszczeniowi, myślący tylko o sobie i przedkładający życie prywatne nad zawodowe. Okazało się, że są osamotnieni, niepewni co do własnej płci, niechętni pracy zdalnej – CBOS przebadał właśnie pokolenie Z. „Rzeczpospolita” poznała wyniki tego raportu.

– Wbrew różnym doniesieniom medialnym czy wypowiedziom ekspertów, pokolenie Z aż tak bardzo nie różni się od pokolenia milenialsów. Nie są z innej planety. Oczywiście pod pewnymi względami się różnią, ale mam wrażenie, że w przypadku młodszego pokolenia poszczególne postawy są raczej determinowane przez płeć, a nie tylko wiek – mówi „Rzeczpospolitej” dr Jonathan Scovil, socjolog, współautor badania.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Społeczeństwo
Sondaż. Co zrobimy w obliczu wojny? Ilu Polaków wyjedzie, kto wstąpi do wojska?
Społeczeństwo
Dwie dzielnice Warszawy z nocnym zakazem sprzedaży alkoholu. Rusza „pilotaż” ratusza
Społeczeństwo
Jacek Bartosiak jednak doktorem. Mamy decyzję w jego sprawie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Piłka nożna
Transmisja meczu Litwa-Polska zakłócona? „Obca ingerencja”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama