Reklama

Banki tną wydatki na reklamę

Raport agencji SMG potwierdził wcześniejsze spostrzeżenia Wirtualnej Polski: w I kwartale banki mocno ścięły nakłady na reklamę. Powodem jest nowy podatek bankowy.

Aktualizacja: 21.05.2016 07:02 Publikacja: 20.05.2016 21:16

Banki tną wydatki na reklamę

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Branża finansowa w pierwszych trzech miesiącach roku obniżyła swoje wydatki na promocję w mediach o 26,8 mln zł. Wydała na reklamy o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie.  - To przede wszystkim efekt wprowadzonego przez rząd podatku bankowego. 1 lutego weszła w życie ustawa, na mocy której banki, firmy ubezpieczeniowe i pożyczkowe oraz SKOK-i będą płaciły 0,44 proc. podatku liczonego od wartości posiadanych aktywów. Jednym ze skutków nowego obciążenia było obcięcie budżetów reklamowych wielu instytucji finansowych. Swoje wydatki najmocniej ograniczyli: Orange finanse, Getin Bank, Generali, Credit Agricole, Proama, BNP Paribas oraz Banki Spółdzielcze - podaje agencja SMG.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama