Reklama
Rozwiń

Banki tną wydatki na reklamę

Raport agencji SMG potwierdził wcześniejsze spostrzeżenia Wirtualnej Polski: w I kwartale banki mocno ścięły nakłady na reklamę. Powodem jest nowy podatek bankowy.

Aktualizacja: 21.05.2016 07:02 Publikacja: 20.05.2016 21:16

Banki tną wydatki na reklamę

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Branża finansowa w pierwszych trzech miesiącach roku obniżyła swoje wydatki na promocję w mediach o 26,8 mln zł. Wydała na reklamy o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie.  - To przede wszystkim efekt wprowadzonego przez rząd podatku bankowego. 1 lutego weszła w życie ustawa, na mocy której banki, firmy ubezpieczeniowe i pożyczkowe oraz SKOK-i będą płaciły 0,44 proc. podatku liczonego od wartości posiadanych aktywów. Jednym ze skutków nowego obciążenia było obcięcie budżetów reklamowych wielu instytucji finansowych. Swoje wydatki najmocniej ograniczyli: Orange finanse, Getin Bank, Generali, Credit Agricole, Proama, BNP Paribas oraz Banki Spółdzielcze - podaje agencja SMG.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji