Reklama

Jakie powinny być publiczne media

Nawet przedstawiciele komercyjnych stacji są zgodni: media publiczne są potrzebne. Każdy ma jednak inną wizję ich działania

Aktualizacja: 12.03.2008 06:52 Publikacja: 12.03.2008 03:29

– Chciałbym, aby moje wnuki uczyły się na telewizji publicznej. W komercyjnych stacjach mogą się zetknąć co najwyżej z lepszej lub gorszej jakości rozrywką. TVP powinna być najlepszą telewizją w Polsce – te zaskakujące słowa Mariusza Waltera, założyciela TVN, rozpoczęły dyskusję w radiowej Trójce na temat przyszłości publicznych nadawców w Polsce.

Oprócz niego w debacie uczestniczyli: prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański, publicysta „Rz” Bronisław Wildstein, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce Paweł Kastory, oraz prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z UW.

– Obecna ustawa medialna źle funkcjonuje, ale to nie znaczy, że zamiast reform należy likwidować media publiczne – stwierdził Wildstein. – Intencja rządu jest jasna: nawołując do niepłacenia abonamentu de facto prowadzi do zniszczenia Polskiego Radia – wtórował Czabański.

– To olbrzymie nadużycie. Media publiczne mogą być zyskowne i jednocześnie realizować misję. PR ma porównywalną słuchalność do RMF czy Radia Zet, a przychody- trzy razy mniejsze. Telewizja publiczna zatrudnia dziesięć razy więcej niż konkurenci. To olbrzymie marnotrawstwo – zarzucał Kastory.

Mrozowski zwracał uwagę na inny problem: – Nie zdefiniowano jasno, jaką misję mają spełniać poubliczne media.

Reklama
Reklama

– Nie można oddzielać telewizji publicznej od problemów reszty rynku. Nie powstał żaden dokument, który opisuje zamiary państwa wobec mediów elektronicznych – podsumował Walter.

– Chciałbym, aby moje wnuki uczyły się na telewizji publicznej. W komercyjnych stacjach mogą się zetknąć co najwyżej z lepszej lub gorszej jakości rozrywką. TVP powinna być najlepszą telewizją w Polsce – te zaskakujące słowa Mariusza Waltera, założyciela TVN, rozpoczęły dyskusję w radiowej Trójce na temat przyszłości publicznych nadawców w Polsce.

Oprócz niego w debacie uczestniczyli: prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański, publicysta „Rz” Bronisław Wildstein, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce Paweł Kastory, oraz prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z UW.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama