Reklama

Jakie powinny być publiczne media

Nawet przedstawiciele komercyjnych stacji są zgodni: media publiczne są potrzebne. Każdy ma jednak inną wizję ich działania

Aktualizacja: 12.03.2008 06:52 Publikacja: 12.03.2008 03:29

– Chciałbym, aby moje wnuki uczyły się na telewizji publicznej. W komercyjnych stacjach mogą się zetknąć co najwyżej z lepszej lub gorszej jakości rozrywką. TVP powinna być najlepszą telewizją w Polsce – te zaskakujące słowa Mariusza Waltera, założyciela TVN, rozpoczęły dyskusję w radiowej Trójce na temat przyszłości publicznych nadawców w Polsce.

Oprócz niego w debacie uczestniczyli: prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański, publicysta „Rz” Bronisław Wildstein, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce Paweł Kastory, oraz prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z UW.

– Obecna ustawa medialna źle funkcjonuje, ale to nie znaczy, że zamiast reform należy likwidować media publiczne – stwierdził Wildstein. – Intencja rządu jest jasna: nawołując do niepłacenia abonamentu de facto prowadzi do zniszczenia Polskiego Radia – wtórował Czabański.

– To olbrzymie nadużycie. Media publiczne mogą być zyskowne i jednocześnie realizować misję. PR ma porównywalną słuchalność do RMF czy Radia Zet, a przychody- trzy razy mniejsze. Telewizja publiczna zatrudnia dziesięć razy więcej niż konkurenci. To olbrzymie marnotrawstwo – zarzucał Kastory.

Mrozowski zwracał uwagę na inny problem: – Nie zdefiniowano jasno, jaką misję mają spełniać poubliczne media.

Reklama
Reklama

– Nie można oddzielać telewizji publicznej od problemów reszty rynku. Nie powstał żaden dokument, który opisuje zamiary państwa wobec mediów elektronicznych – podsumował Walter.

– Chciałbym, aby moje wnuki uczyły się na telewizji publicznej. W komercyjnych stacjach mogą się zetknąć co najwyżej z lepszej lub gorszej jakości rozrywką. TVP powinna być najlepszą telewizją w Polsce – te zaskakujące słowa Mariusza Waltera, założyciela TVN, rozpoczęły dyskusję w radiowej Trójce na temat przyszłości publicznych nadawców w Polsce.

Oprócz niego w debacie uczestniczyli: prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański, publicysta „Rz” Bronisław Wildstein, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce Paweł Kastory, oraz prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z UW.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama