Reklama

Jakie powinny być publiczne media

Nawet przedstawiciele komercyjnych stacji są zgodni: media publiczne są potrzebne. Każdy ma jednak inną wizję ich działania

Aktualizacja: 12.03.2008 06:52 Publikacja: 12.03.2008 03:29

– Chciałbym, aby moje wnuki uczyły się na telewizji publicznej. W komercyjnych stacjach mogą się zetknąć co najwyżej z lepszej lub gorszej jakości rozrywką. TVP powinna być najlepszą telewizją w Polsce – te zaskakujące słowa Mariusza Waltera, założyciela TVN, rozpoczęły dyskusję w radiowej Trójce na temat przyszłości publicznych nadawców w Polsce.

Oprócz niego w debacie uczestniczyli: prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański, publicysta „Rz” Bronisław Wildstein, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce Paweł Kastory, oraz prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z UW.

– Obecna ustawa medialna źle funkcjonuje, ale to nie znaczy, że zamiast reform należy likwidować media publiczne – stwierdził Wildstein. – Intencja rządu jest jasna: nawołując do niepłacenia abonamentu de facto prowadzi do zniszczenia Polskiego Radia – wtórował Czabański.

– To olbrzymie nadużycie. Media publiczne mogą być zyskowne i jednocześnie realizować misję. PR ma porównywalną słuchalność do RMF czy Radia Zet, a przychody- trzy razy mniejsze. Telewizja publiczna zatrudnia dziesięć razy więcej niż konkurenci. To olbrzymie marnotrawstwo – zarzucał Kastory.

Mrozowski zwracał uwagę na inny problem: – Nie zdefiniowano jasno, jaką misję mają spełniać poubliczne media.

Reklama
Reklama

– Nie można oddzielać telewizji publicznej od problemów reszty rynku. Nie powstał żaden dokument, który opisuje zamiary państwa wobec mediów elektronicznych – podsumował Walter.

– Chciałbym, aby moje wnuki uczyły się na telewizji publicznej. W komercyjnych stacjach mogą się zetknąć co najwyżej z lepszej lub gorszej jakości rozrywką. TVP powinna być najlepszą telewizją w Polsce – te zaskakujące słowa Mariusza Waltera, założyciela TVN, rozpoczęły dyskusję w radiowej Trójce na temat przyszłości publicznych nadawców w Polsce.

Oprócz niego w debacie uczestniczyli: prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański, publicysta „Rz” Bronisław Wildstein, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce Paweł Kastory, oraz prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z UW.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama