Ponad miliard złotych, który Agora przeznacza na przejęcia (mówił o tym w wywiadzie dla „Rz” prezes spółki Marek Sowa), powinien zostać wykorzystany na rozwijanie działalności na rynku telewizyjnym i internetowym – zgadzają się specjaliści. Duże profity mogą firmie przynieść także przejęcia na Ukrainie i w Rumunii.
Pozostałe inwestycje, np. na rynku magazynów, będą miały dla niej dużo mniejsze znaczenie. – Agora powinna się rozwijać w Internecie, co akurat robi, oraz na rynku telewizyjnym – uważa Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group. – W 2014 r. w wyniku cyfryzacji naziemnej telewizji nastąpi przebudowa systemu telewizyjnego i na rynku otworzą się nowe możliwości. Warto do tego czasu wypracować sobie pozycję. Ta spółka ma potencjał do tworzenia mediów zajmujących się polityką – uważa.
Dziś Agora myśli o przejmowaniu i otwieraniu kanałów powiązanych z tematyką, którą jej media już się zajmują. Na pierwszy ogień mógłby pójść np. kanał dla rodziców, bo Agora ma już magazyn i portal dla nich. Stacji tematycznych jest jednak na rynku dużo, a wystawione na sprzedaż wykupują silni nadawcy, którzy wykorzystają każdą nadarzającą się okazję. W marcowym raporcie DM IDM Sobiesław Pająk zauważa też, że ekspansja Agory na cyfrowych multipleksach to perspektywa wykraczająca poza 2010 rok. A zgodnie z trzyletnią strategią grupy już w 2010 roku większość przychodów Agory ma pochodzić z działalności pozaprasowej. Niewykluczone więc, że – jak spekuluje branża – szybciej dojdzie do mariażu z dużym nadawcą, np. Polsatem. Firmie Zygmunta Solorza dałoby to know-how w celu tworzenia zawartości zapowiadanych telewizyjnych kanałów tematycznych, Agora zyskałaby zaś pożądany kanał dystrybucji. Po zmianie jej prezesa takie rozwiązanie wydaje się analitykom realne.
Grupa rozwija się w Internecie, ale chce też wydawać nowe czasopisma. Gdzie mogłaby zainwestować? W ciągu najbliższych lat na pewno rozwinie się rynek dóbr luksusowych, a wraz z nim – pisma luksusowe. Wydawcy już eksploatują segment pism o gwiazdach, które przyciągają reklamy luksusowych produktów – wystartowały „Party” i „InStyle”.
Konsoliduje się też rynek radiowy, ale lokalne rozgłośnie przejmuje przede wszystkim konkurencja Agory: Broker FM, Grupa Radiowa Time i Eurozet. – Agora ma dużo doświadczenia, jeśli chodzi o przejęcia. Przykładem dobrej inwestycji był zakup grupy outdoorowej AMS. Dziś, mimo wielokrotnych zapowiedzi przejęć, długo nad każdą taką możliwością się zastanawia. Choćby po niewielkiej popularności telewizji mobilnej w innych krajach widać, że bardzo trudno teraz przewidzieć, która technologiczna nowinka się na rynku przyjmie – zauważa Grzegorz Lityński, analityk KBC Securities.