75 proc.gospodarstw domowych ma już płatną telewizję

Ponad 10 mln domów jest już podłączonych do platformy lub kablówki. Rynek przestaje rosnąć

Publikacja: 03.10.2011 04:28

Zdecydowana większość gospodarstw domowych – 10,8 mln z 14,5 mln – ma płatną telewizję w Polsce – wynika z danych, jakie podał na konferencji Nielsena Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Kablówkę ma tu już 4,6 mln, a platformę satelitarną 6,2 mln gospodarstw domowych w Polsce, przy czym to platformy wykonały w Polsce w ciągu ostatniego dziesięciolecia ogromny skok. W 2000 roku łączna liczba ich klientów wynosiła zaledwie 600 tys. Na rynku telewizji kablowych panuje stagnacja – od dziesięciu lat liczba jej klientów utrzymuje się na zbliżonym poziomie.

Zdaniem analityków rynek już się jednak nasyca i ten rok może być ostatnim rokiem wzrostu. Jak szacował na początku tego roku Dominik Libicki, na polskim rynku płatnej telewizji może być jeszcze do zagospodarowania ok. 1 mln klientów. – Presja cenowa, wysokie nasycenie i rosnąca konkurencja ze strony bezpłatnych usług sprawiają, że przyszłością rynku wydają się atrakcyjne cenowo oferty wiązane (triple-play, quadruple-play) łączące dostęp do Internetu, telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz płatną telewizję – komentował niedawno Paweł Wesołowski, starszy menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, rozrywki i mediów w PwC.

600 tys. Polaków miało platformę satelitarną w 2000 roku

Według raportu Eurobarometru w Europie pakiety telekomunikacyjno-mediowe ma już 38 proc. gospodarstw domowych, a w Polsce takie usługi wykupiło co czwarte gospodarstwo.  Nieuchronnym skutkiem nasycania się rynku jest też jego konsolidacja. Widać ją zwłaszcza na rynku kablówek, gdzie łączą się teraz jedni z największych graczy: UPC jest w trakcie przejmowania sieci Aster.

Niewykluczone, że konsolidacja czeka też platformę „n", jeśli grupę TVN przejmie francuski koncern Vivendi, do którego należy w Polsce platforma satelitarna Cyfra+. Polska z czterema płatnymi satelitarnymi platformami (Cyfrowy Polsat, Cyfra+, „n" i oferta TP SA) jest jednym ze  światowych fenomenów. Zazwyczaj na dużych rynkach są co najwyżej trzy platformy .

Zdecydowana większość gospodarstw domowych – 10,8 mln z 14,5 mln – ma płatną telewizję w Polsce – wynika z danych, jakie podał na konferencji Nielsena Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Kablówkę ma tu już 4,6 mln, a platformę satelitarną 6,2 mln gospodarstw domowych w Polsce, przy czym to platformy wykonały w Polsce w ciągu ostatniego dziesięciolecia ogromny skok. W 2000 roku łączna liczba ich klientów wynosiła zaledwie 600 tys. Na rynku telewizji kablowych panuje stagnacja – od dziesięciu lat liczba jej klientów utrzymuje się na zbliżonym poziomie.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?