Operacja dotyczy segmentu marketingu i sprzedaży grupy (odpowiadającego m.in. za sprzedaż reklam, projektowanie polityki wizerunkowej, działania sponsoringowe, czy telesprzedaż) oraz wszystkich marek programowych TVN: TVN, TVN 24, TVN7, TVN Turbo, TVN Style, TVN i TVN Meteo. Wartość przenoszonych aktywów oszacowano na 2,2-2,7 mld zł. Kwota ta odpowiada około 50 proc. kapitalizacji rynkowej TVN, która wczoraj na GPW warta była 4,9 mld zł.
Wartość samych marek telewizyjnych grupy oszacowano na 1,3-1,6 mld zł.
Notowana na warszawskiej giełdzie firma poinformowała o planach w komunikacie skierowanym do inwestorów, tłumacząc, że przeniesienie majątku do Highgate (z czasem zmieni nazwę na TVN Media) to element jej reorganizacji, która ma poprawić efektywność grupy i przynieść oszczędności.
Karol Smoląg, rzecznik TVN zapewnia, że wydzielenie części odpowiedzialnej za główny biznes stacji nie ma związku z planowanymi zmianami właścicielskimi. - Operacja nie ma związku ze sprzedażą TVN – zapewnił Smoląg. Według niego to procedura mająca dostosować strukturę TVN do standardów rynkowych oraz ułatwić jej dopasowanie do nowych realiów w dobie cyfryzacji i sprzedaży treści premium.
Highgate przejmie pracowników segmentu sprzedaży i marketingu, umowy zawarte przez ten segment, w tym jego należności i zobowiązania. – Zobowiązania finansowe grupy pozostają w TVN SA – powiedział Smoląg.