TVN reorganizuje się i wycenia marki

Wystawiona na sprzedaż przez właścicieli stacja telewizyjna TVN przeniesie znaczącą część swojego majątku do spółki zależnej Highgate Capital Investment

Publikacja: 19.10.2011 08:02

TVN reorganizuje się i wycenia marki

Foto: ROL

Operacja dotyczy segmentu marketingu i sprzedaży grupy (odpowiadającego m.in. za sprzedaż reklam, projektowanie polityki wizerunkowej, działania sponsoringowe, czy telesprzedaż) oraz wszystkich marek programowych TVN: TVN, TVN 24, TVN7, TVN Turbo, TVN Style, TVN i TVN Meteo. Wartość przenoszonych aktywów oszacowano na 2,2-2,7 mld zł. Kwota ta odpowiada około 50 proc. kapitalizacji rynkowej TVN, która wczoraj na GPW warta była 4,9 mld zł.

Wartość samych marek telewizyjnych grupy oszacowano na 1,3-1,6 mld zł.

Notowana na warszawskiej giełdzie firma poinformowała o planach w komunikacie skierowanym do inwestorów, tłumacząc, że przeniesienie majątku do Highgate (z czasem zmieni nazwę na TVN Media) to element jej reorganizacji, która ma poprawić efektywność grupy i przynieść oszczędności.

Karol Smoląg, rzecznik TVN zapewnia, że wydzielenie części odpowiedzialnej za główny biznes stacji nie ma związku z planowanymi zmianami właścicielskimi. - Operacja nie ma związku ze sprzedażą TVN – zapewnił Smoląg. Według niego to procedura mająca dostosować strukturę TVN do standardów rynkowych oraz ułatwić jej dopasowanie do nowych realiów w dobie cyfryzacji i sprzedaży treści premium.

Highgate przejmie pracowników segmentu sprzedaży i marketingu, umowy zawarte przez ten segment, w tym jego należności i zobowiązania. – Zobowiązania finansowe grupy pozostają w TVN SA – powiedział Smoląg.

- Przez ostatnich kilka miesięcy TVN poczyniła kilka kroków, które mogą sugerować, że zarząd walczy o wycenę. Być może także ta operacja ma to na celu – komentowała osoba zbliżona do doradców jednej ze stron transakcji.

Wcześniej informowaliśmy, że według nieoficjalnych informacji potencjalni nabywcy grupy TVN interesują się tylko niektórymi jej spółkami (dla Vivendi najbardziej interesująca miała być platforma satelitarna N) oraz że po śmierci współzałożyciela grupy, Jana Wejcherta, wśród pracowników krążyły domysły, że grupa zostanie podzielona między spadkobierców i pozostałych właścicieli.

Wojciech Kostrzewa, prezes ITI (holding ma kontrolny pakiet TVN) zapewniał jednak, że właściciel dąży do sprzedaży całej grupy, a nie jej części.

Decyzję w sprawie wydzielenia zorganizowanej części przedsiębiorstwa z TVN do Highgate podejmą akcjonariusze stacji 15 listopada na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu.

Wczoraj agencja Dow Jones poinformowała, że według jej informatorów inwestor dla TVN zostanie wybrany przez zbliżającym się weekendem.

Ostateczna batalia rozegra się między amerykańskim koncernem Time Warner i francuskim Vivendi.

Operacja dotyczy segmentu marketingu i sprzedaży grupy (odpowiadającego m.in. za sprzedaż reklam, projektowanie polityki wizerunkowej, działania sponsoringowe, czy telesprzedaż) oraz wszystkich marek programowych TVN: TVN, TVN 24, TVN7, TVN Turbo, TVN Style, TVN i TVN Meteo. Wartość przenoszonych aktywów oszacowano na 2,2-2,7 mld zł. Kwota ta odpowiada około 50 proc. kapitalizacji rynkowej TVN, która wczoraj na GPW warta była 4,9 mld zł.

Wartość samych marek telewizyjnych grupy oszacowano na 1,3-1,6 mld zł.

Pozostało 82% artykułu
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?