Na przełomie maja i czerwca wystartowała kampania reklamowa napoju energetycznego Black z udziałem słynnego boksera –skandalisty Mike 'a Tysona. To już druga światowa, choć nieco przebrzmiała gwiazda, która tej wiosny przykuje uwagę mediów i konsumentów.Wcześniej zrobił to Chuck Norris , który od końca lutego zachęca do wzięcia szybkiego kredytu w BZ WBK.
W medialnym szumie, który otacza reklamowe występy zachodnich celebrytów trudniej przebić się polskim gwiazdom, choć po nie krajowe firmy sięgają znacznie częściej.
Do nowej konkurencji na znane twarze stanęły firmy kosmetyczne. Popularna piosenkarka Monika Brodka i aktorka Małgorzata Braunek wspierają relaunching czyli odświeżenie marki AA firmy Oceanic, jednego z największych krajowych producentów kosmetyków. Jolanta Górska, szefowa działu reklamy i PR spółki wyjaśnia, że kampania z udziałem Brodki ma odmłodzić markę AA, która w ofercie ma teraz kosmetyki już od 18 lat.
Z kolei Małgorzata Braunek, z którą AA chce podbić serca dojrzałych klientek, wspiera też markę w rywalizacji z Sorayą. Od zeszłego roku Soraya zabiega o dojrzałe konsumentki reklamami z Krystyną Jandą, a teraz w konkurencji o młodsze klientki sięgnęła po wsparcie jej córki,aktorki Marii Seweryn.
Nowe kontrakty to tylko część- i to niewielka -reklamowych występów celebrytów. Dużo więcej gwiazd pojawia się w nowych odsłonach kampanii „swoich" marek, w tym choćby Szymon Majewski, brylujący w reklamach PKO BP, czy duet Mann-Materna promujący Kredyt Bank.