Reklama

Sprzedaż tygodników w 2012 roku

Zwyżki sprzedaży jednych tytułów z tego segmentu nadrobiły spadki innych. W rezultacie łączna sprzedaż 11 największych tygodników opinii zmalała o 1,4 proc., do 1,2 mln egz.

Aktualizacja: 20.02.2013 00:18 Publikacja: 20.02.2013 00:17

Najwyższą całoroczną sprzedaż w tej grupie pism odnotowywał w 2012 roku tradycyjnie „Tygodnik Angora" publikujący przedruki z prasy polskiej. Jego ubiegłoroczny wynik to 353,4 tys. egz. (o 3,2 proc. niższy niż rok wcześniej) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

1,2 mln egz. sprzedaży miało 12 największych tygodników opinii w grudniu 2012 r. (wraz z „W sieci")

Kolejny był „Gość Niedzielny" z wynikiem 142,6 tys. egz. (spadek o 0,6 proc.), a następne: „Newsweek Polska": 137,6 tys. egz. (wzrost o 19,4 proc.), „Wprost": 131,9 tys. egz. (wzrost rok o 10,4 proc.), „Polityka": 127,3 tys,. egz. (spadek o 5,4 proc.), „Uważam Rze. Inaczej pisane": 125,8 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.), „Gazeta Polska": 66 tys. egz. (spadek o 7,6 proc.), „Przekrój": 25,7 tys. egz. (spadek o 33,9 proc.), „Tygodnik Powszechny": 20,4 tys. egz. (spadek o 8,1 proc.), „Przegląd": 20,3 tys. egz. (spadek o 7,5 proc.) oraz publikujące przedruki z zagranicznej prasy „Forum": 14,9 tys. egz. (spadek o 9,3 proc.).

Mimo że prasa drukowana, jak wszystkie media, przeżywa trudny okres w związku z kryzysem na reklamowym rynku, w ostatnich miesiącach zachęcone sukcesem „Uważam Rze" pojawiły się dwa nowe tygodniki opinii. Pierwszy –  „W sieci" założyli bracia Michał i Jacek Karnowski. Ruszył w listopadzie ubiegłego roku. Wydaje go wydawnictwo Fratria. W grudniu jego rozpowszechnianie sięgnęło według danych ZKDP 119,3 tys. egz.

W styczniu wystartował kolejny tygodnik: „Do Rzeczy" założony przez byłego redaktora naczelnego „Uważam Rze" – Pawła Lisickiego we współpracy z Platformą Mediową Point Group.

Reklama
Reklama

W samym grudniu 2012 r. łączne rozpowszechnianie jedenastu tygodników opinii wynosiło według ZKDP 1,1 mln egz., o 8,9 proc. mniej niż przed rokiem.

Najwyższą całoroczną sprzedaż w tej grupie pism odnotowywał w 2012 roku tradycyjnie „Tygodnik Angora" publikujący przedruki z prasy polskiej. Jego ubiegłoroczny wynik to 353,4 tys. egz. (o 3,2 proc. niższy niż rok wcześniej) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

1,2 mln egz. sprzedaży miało 12 największych tygodników opinii w grudniu 2012 r. (wraz z „W sieci")

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama