Reklama
Rozwiń

Sprzedaż tygodników w 2012 roku

Zwyżki sprzedaży jednych tytułów z tego segmentu nadrobiły spadki innych. W rezultacie łączna sprzedaż 11 największych tygodników opinii zmalała o 1,4 proc., do 1,2 mln egz.

Aktualizacja: 20.02.2013 00:18 Publikacja: 20.02.2013 00:17

Najwyższą całoroczną sprzedaż w tej grupie pism odnotowywał w 2012 roku tradycyjnie „Tygodnik Angora" publikujący przedruki z prasy polskiej. Jego ubiegłoroczny wynik to 353,4 tys. egz. (o 3,2 proc. niższy niż rok wcześniej) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

1,2 mln egz. sprzedaży miało 12 największych tygodników opinii w grudniu 2012 r. (wraz z „W sieci")

Kolejny był „Gość Niedzielny" z wynikiem 142,6 tys. egz. (spadek o 0,6 proc.), a następne: „Newsweek Polska": 137,6 tys. egz. (wzrost o 19,4 proc.), „Wprost": 131,9 tys. egz. (wzrost rok o 10,4 proc.), „Polityka": 127,3 tys,. egz. (spadek o 5,4 proc.), „Uważam Rze. Inaczej pisane": 125,8 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.), „Gazeta Polska": 66 tys. egz. (spadek o 7,6 proc.), „Przekrój": 25,7 tys. egz. (spadek o 33,9 proc.), „Tygodnik Powszechny": 20,4 tys. egz. (spadek o 8,1 proc.), „Przegląd": 20,3 tys. egz. (spadek o 7,5 proc.) oraz publikujące przedruki z zagranicznej prasy „Forum": 14,9 tys. egz. (spadek o 9,3 proc.).

Mimo że prasa drukowana, jak wszystkie media, przeżywa trudny okres w związku z kryzysem na reklamowym rynku, w ostatnich miesiącach zachęcone sukcesem „Uważam Rze" pojawiły się dwa nowe tygodniki opinii. Pierwszy –  „W sieci" założyli bracia Michał i Jacek Karnowski. Ruszył w listopadzie ubiegłego roku. Wydaje go wydawnictwo Fratria. W grudniu jego rozpowszechnianie sięgnęło według danych ZKDP 119,3 tys. egz.

W styczniu wystartował kolejny tygodnik: „Do Rzeczy" założony przez byłego redaktora naczelnego „Uważam Rze" – Pawła Lisickiego we współpracy z Platformą Mediową Point Group.

W samym grudniu 2012 r. łączne rozpowszechnianie jedenastu tygodników opinii wynosiło według ZKDP 1,1 mln egz., o 8,9 proc. mniej niż przed rokiem.

Najwyższą całoroczną sprzedaż w tej grupie pism odnotowywał w 2012 roku tradycyjnie „Tygodnik Angora" publikujący przedruki z prasy polskiej. Jego ubiegłoroczny wynik to 353,4 tys. egz. (o 3,2 proc. niższy niż rok wcześniej) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

1,2 mln egz. sprzedaży miało 12 największych tygodników opinii w grudniu 2012 r. (wraz z „W sieci")

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji