- Zarząd spółki Kino Polska TV informuje, że KPTV i Agora zdecydowały wspólnie ubiegać się o koncesję na kanał filmowy rozpowszechniany drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy oraz wspólnie finansować rozwój takiego kanału w przypadku otrzymania koncesji - podało Kino Polska w komunikacie. Krótko później taki sam komunikat rozesłała Agora.
Prawdopodobnie chodzi o start w rozpisanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji konkursie na zagospodarowanie jednego z pakietów naziemnej telewizji cyfrowej (czas na zgłoszenia jest do najbliższego poniedziałku, jednym z kanałów, na jakie oczekuje KRRiT w tym konkursie, jest właśnie stacja filmowa).
Agora i Kino Polska zobowiązały się, że jeśli Stopklatka dostanie koncesję, dokapitalizują ją co najmniej 20 mln zł (na tyle branża szacuje koszty związane z pierwszym rokiem działania tego typu stacji) oraz będą wspólnie finansować rozwój kanału. - Zgodnie z umową inwestycyjną Agora nabędzie od KPTV taką liczbę akcji spółki (Stopklatki – red.), aby udziały Agory i KPTV w kapitale zakładowym spółki były równe i udział Agory w kapitale zakładowym wynosił co najmniej 41 proc., pod warunkiem, że do dnia 31.12.2014 roku spółka otrzyma koncesję oraz po spełnieniu innych, zwyczajowo stosowanych w tego rodzaju umowach warunków – podało Kino Polska TV.
Point Group też chce mieć telewizję
O dwa miejsca na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (konkurs KRRiT przewiduje wyłonienie w nim czterech stacji) będzie się ubiegać także MediaWorks, spółka zależna notowanej na GPW Platformy Mediowej Point Group (wydawca m.in. „Wprost"), która od wielu lat mówi o chęci posiadania telewizji. W piątek podpisała w tym celu list intencyjny z notowaną na NewConnect spółką Astro (własność Ryszarda Krajewskiego, założyciela Superstacji, którego firma od lat produkuje też znany z TVP teleturniej „Familiada"). – W ramach współpracy Astro jest gotowa oddać w dzierżawę na rzecz MediaWorks będącą w jej posiadaniu infrastrukturę techniczną niezbędną do rozpowszechniania programów telewizyjnych, a także oddać w najem niezbędną powierzchnię studyjną, jak i udostępnić swoje doświadczenie, wiedzę i know-how w produkcji programów telewizyjnych – podaje Point Group w komunikacie. Astro uruchomiło jak dotąd cztery stacje pod szyldem Next (Next Lejdis, Next Man, Next Music i Next Young), stworzyło też w sieci platformę Oognet, która przekazuje obraz z kamer rozmieszonych w różnych regionach Polski oraz mobilną aplikację telewizyjną, za pośrednictwem której można odbierać na 27 kanałów telewizyjnych.
Nie wiadomo, jakiego profilu kanały chce zaoferować w konkursie MediaWorks. KRRiT czeka na zgłoszenia od nadawców stacji o profilu społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4-12 lat.