Grupa TVN miała w I kwartale 43,82 mln zł straty netto

Telewizyjna grupa po raz kolejny odnotowała spadek przychodów i zamknęła I kwartał 46 mln zł straty netto. Analitycy spodziewali się nawet większej

Publikacja: 08.05.2013 09:48

Grupa TVN miała w I kwartale 43,82 mln zł straty netto

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

Przychody TVN ze sprzedaży spadły w I kwartale o 6 proc. do 343,1 mln zł. - Spadek ten wynikał głównie ze niższych przychodów z reklamy o 23,8 mln zł oraz spadkiem przychodów ze sprzedaży towarów i usług o 1,6  mln zł częściowo skompensowanymi przez wzrost przychodów ze sponsoringu o 3,99 mln zł i wyższe przychody z tytułu udzielania licencji operatorom sieci telewizji kablowych i satelitarnych platform cyfrowych o 1,2 mln zł – podała firma. Same przychody reklamowe TVN spadły o 9,2 proc., czyli bardziej, niż cały rynek. Według  estymacji TVN, cały rynek reklamy telewizyjnej skurczył się bowiem w I kwartale o 8,9 proc. (udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto sięgnął za to 34,8 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosił 34,2 proc.).  Według Markusa Tellenbacha, prezesa TVN, sytuacja na rynku reklamy telewizyjnej zaczyna się jednak poprawiać. – Obserwujemy naciski reklamodawców na jak najniższe ceny reklam, ale także rosnący popyt na reklamę – mówił. Jak dodawał, w kwietniu w TVN wyprzedany został prawie cały czas reklamowy. Mimo to nie ma planów podnoszenia podtrzymanej przez zarząd prognozy dynamiki rynku reklamy dla tego roku. – Podaliśmy, że spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w tym roku i podtrzymujemy te prognozy, mając na uwadze 9-proc. spadek w I kwartale oraz to, że to dopiero początek roku -mówił.

Zysk z działalności operacyjnej TVN wzrósł o 6,2 proc. do 76,6 mln zł, a EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) sięgnęła 98 mln zł i była o 9 proc. wyższa niż przed rokiem. - Wzrost raportowanej EBITDA był przede wszystkim efektem udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych: nC+ i Onet Holding (po zmianie nazwy z Vidalia Investments), nowego właściciela Grupy Onet.pl – podaje TVN. Skorygowana EBITDA (rok wcześniej TVN raportował jeszcze wyniki Onetu, którego dziś już w jego strukturach nie ma) w pierwszym kwartale obniżyła się  5 proc. do 85 mln zł.

Firma odnotowała stratę netto w wysokości 45,9 mln zł (przy 181,1 mln zł zysku rok wcześniej). – To efekt wpływu amortyzacji i wyniku finansowego na EBITDA, zrekompensowanym w niewielkim stopniu przez 20 milionów zł korzyści z tytułu podatku dochodowego – podaje TVN.

Konsensus prognoz analityków przygotowany przez agencję Reutera zakładał, że przychody TVN w I kwartale wyniosą  339 mln zł, EBITDA: 85 mln zł, EBIT: 65 mln zł, a wynik netto: - 50 mln zł. Analitycy podkreślali, że strata to skutek przeszacowania zadłużenia walutowego TVN oraz kosztów obsługi długu TVN. TVN planował w tym roku emisję nowych obligacji i restrukturyzowanie zadłużenia w związku z pojawiającymi się na rynku atrakcyjnymi możliwościami, ale porzucił ten plan tłumacząc to sytuacją na Cyprze i na razie nie zapowiada powrotu do tych pomysłów. – Przyglądamy się sytuacji na rynku i jeśli pojawi się ciekawa możliwość, wykorzystamy ją, ale nie ma teraz żadnej decyzji w tej sprawie – mówi John Driscoll odpowiedzialny za finanse spółki.

Zadłużenie telewizyjnej grupy na koniec I kwartału wynosiło 2 mld zł. - Z nieznacznym wzrostem wskaźnika długu netto do skorygowanej EBITDA do 4.1x, głównie w wyniku wpływu 2 proc. deprecjacji złotego w stosunku do euro na wycenę obligacji denominowanych w euro – podaje TVN.

Zawodem było dla analityków to, że TVN znów nie podał żadnych informacji o liczbie abonentów, ARPU (średni przychodów jednego klienta) ani wyników finansowych platformy cyfrowej nC+.  – Start nowej oferty był dla nC+ wyzwaniem, jak wiadomo, trwają związane z nim postępowania. To wymagało od zarządu sporej pracy. Nie mamy na razie pełnych informacji o skali migracji klientów n i Cyfry+ do nowej oferty. W drugim kwartale spodziewamy się podać liczbę abonentów nC+ i ARPU – zapowiedział Tellenbach.

Przychody TVN ze sprzedaży spadły w I kwartale o 6 proc. do 343,1 mln zł. - Spadek ten wynikał głównie ze niższych przychodów z reklamy o 23,8 mln zł oraz spadkiem przychodów ze sprzedaży towarów i usług o 1,6  mln zł częściowo skompensowanymi przez wzrost przychodów ze sponsoringu o 3,99 mln zł i wyższe przychody z tytułu udzielania licencji operatorom sieci telewizji kablowych i satelitarnych platform cyfrowych o 1,2 mln zł – podała firma. Same przychody reklamowe TVN spadły o 9,2 proc., czyli bardziej, niż cały rynek. Według  estymacji TVN, cały rynek reklamy telewizyjnej skurczył się bowiem w I kwartale o 8,9 proc. (udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto sięgnął za to 34,8 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosił 34,2 proc.).  Według Markusa Tellenbacha, prezesa TVN, sytuacja na rynku reklamy telewizyjnej zaczyna się jednak poprawiać. – Obserwujemy naciski reklamodawców na jak najniższe ceny reklam, ale także rosnący popyt na reklamę – mówił. Jak dodawał, w kwietniu w TVN wyprzedany został prawie cały czas reklamowy. Mimo to nie ma planów podnoszenia podtrzymanej przez zarząd prognozy dynamiki rynku reklamy dla tego roku. – Podaliśmy, że spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w tym roku i podtrzymujemy te prognozy, mając na uwadze 9-proc. spadek w I kwartale oraz to, że to dopiero początek roku -mówił.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie